Σπίρτζης: «Δε θα εγκατασταθούν σταθμοί μετωπικών και πλευρικών διοδίων ούτε στη Βαρυμπόμπη ούτε στον Άγιο Στέφανο.

Ξεκάθαροι ήταν το απόγευμα του Σαββάτου(31/3), από το βήμα του 12ου Περιφερειακού Συνεδρίου, για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση, ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας και ο Υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, για την μη εγκατάσταση  σταθμών μετωπικών και πλευρικών διοδίων ούτε στη Βαρυμπόμπη ούτε στον Άγιο Στέφανο και για την δωρεάν διέλευση, των κατοίκων Διονύσου, Κηφισιάς και Αχαρνών, όταν και αν τοποθετηθούν ηλεκτρονικά διόδια.

Αρχικά, ο Υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, κατά την διάρκεια, συνεδρίας «Διάλογοι με την Ανατολική Αττική» και τη Συνεδρία «Δημόσιες Υποδομές, Μεταφορικά Δίκτυα, Λιμένες», αναφέρθηκε σε κρίσιμα ζητήματα που αφορούν τον Δήμο Διονύσου, αλλά και τους όμορους δήμους. Στο θέμα των διοδίων, ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, τόνισε: «Προβλέπεται ότι θα διέρχονται δωρεάν τα άτομα με αναπηρία, προβλέπεται ότι οι κάτοικοι τριών Δήμων, του Δήμου Διονύσου, του Δήμου Κηφισιάς και του Δήμου Αχαρνών δε θα πληρώνουν διόδια».

Για μια ακόμη φορά, η κυβέρνηση ανάφερε σε επίσημους τόνου, ότι δεν υφίσταται κόμιστρο, για τους κατοίκους των τριών δήμων, όποτε τοποθετηθούν τα ηλεκτρονικά διόδια, ενώ γίνονται προσπάθειες να ισχύει το ίδιο για τους κατοίκους του δήμου Ωρωπού. Το τελευταίο διάστημα, έχουν παρατηρηθεί προσπάθειες, μεταφορά των ευθυνών. Ένα πρόβλημα, με υπογραφές, υπουργών της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, θέλουν τώρα τοπικά στελέχη να μετακυλήσουν τις ευθύνες στον σημερινό υπουργό. Έργα βαλτωμένα για χρόνια και συμβάσεις που κάθε άλλο παρά κολακεύουν, δεν είναι καθόλου εύκολο, ν αλλάξουν. Και το γνωρίζουν αυτό, αλλά γνωρίζουν όμως καλά και την τέχνη της προπαγάνδας.

Αναλυτικά, η τοποθέτηση του υπουργού Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη για τα διόδια.

«Έχουμε κρίσιμα θέματα να δούμε που σχετίζονται με την καθημερινότητα του πολίτη, και θα ξεκινήσουμε από αυτά. Θα ξεκινήσουμε μ’ αυτό που είχαμε δεσμευτεί από το ’15, το νέο σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων.
Έχει βγει ο διαγωνισμός πάνω από μήνα, ζήτησαν οι συμμετέχοντες να πάρει μια παράταση, η παράταση λήγει τη Μεγάλη Τετάρτη για να καταθέσουν τη συμμετοχή τους στην εκδήλωση ενδιαφέροντος και προχωράμε για την εγκατάσταση του νέου ηλεκτρονικού αναλογικού συστήματος διοδίων σε όλους τους αυτοκινητόδρομους.
Επειδή πρέπει να έχετε και εσείς μια εικόνα του τί τραβάμε αυτά τα τρία χρόνια και από συμφέροντα εντός και εκτός χώρας και μιας που είναι εδώ και ο Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, να πούμε ότι οι όποιες πιέσεις υπάρχουν για να μη γίνει ο διαγωνισμός του ηλεκτρονικού αναλογικού συστήματος διοδίων, δε θα περάσουν γιατί πολύ απλά αποσκοπούν στη μείωση της τιμής της παραχώρησης της Εγνατίας και σε κανέναν άλλο λόγο. Να είμαστε ξεκάθαροι σ’ αυτό.
Πάμε λοιπόν στα της περιοχής, αλλά είναι καλό να έχετε και μια εικόνα του τί πιέσεις δεχόμαστε και για ποιους λόγους δεχόμαστε τις πιέσεις και δεν είναι η μόνη πίεση που έχουμε δεχθεί. Εδώ περιγράφονται τα βήματα που έχουμε να κάνουμε.
Ολοκληρώνεται στις 4 Απριλίου, προχωράμε μετά στην εγκατάσταση, μόλις ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός, του πλήρους ηλεκτρονικού αναλογικού συστήματος διοδίων, έχει προβλεφθεί το πιο σύγχρονο σύστημα που μπορεί να τοποθετηθεί στην Ευρώπη. Θα επιτηρούμε τις εισόδους και τις εξόδους της χώρας, άρα και το λιμάνι του Λαυρίου και θα μπορούμε να έχουμε επιτέλους μια χώρα που δε θα είναι ξέφραγο αμπέλι σ’ αυτούς που μπαίνουν και στο πού πάνε.
Κι επειδή έχει εκδοθεί και Υπουργική Απόφαση που απαγορεύει στα βαριά οχήματα να διέρχονται από το παράπλευρο δίκτυο, καλό θα είναι οι φίλοι της Τροχαίας της Ανατολικής Αττικής, ο Στρατηγός, να σταματήσουν να βλέπουν μόνο τα παράνομα σταθμευμένα αυτοκίνητα για να κάνουν κανέναν έλεγχο στους κόμβους της εθνικής οδού. Γιατί μέχρι τώρα δεν έχουν κάνει τίποτα.
Το σύστημα θα επιτρέπει να μη σταματάμε, ο στόχος μας, είναι μαζί με κάποιους παλιούς συντρόφους από το «Δεν πληρώνω», να πάμε να ξηλώσουμε τα μετωπικά και πλευρικά διόδια που υπάρχουν στη χώρα όλη. Να μη σταματάμε δηλαδή κάθε 30 χιλιόμετρα, να πληρώνουμε δίκαια, να έχουμε ένα σύστημα αντάξιο του ελληνικού λαού.
Βέβαια αυτά τα ξέρετε, έχουμε όμως ιδιαίτερο πρόβλημα στην περιοχή μας. Έχουμε πρόβλημα στην περιοχή μας, γιατί κάποιοι, έδωσαν έναν αυτοκινητόδρομο που πλήρωσε ο ελληνικός λαός στο παρελθόν, προκειμένου να χρηματοδοτήσουν τα λαθεμένα στοιχεία που είχαν στις συμβάσεις του κ. Σουφλιά, για να μπορούν να χρηματοδοτηθούν οι υπόλοιποι αυτοκινητόδρομοι και κυρίως ο Ε-65, ο κεντρικής Ελλάδας που έγινε το μεσαίο κομμάτι μόνο και της Ιονίας Οδού που δεν έγινε ούτε η σύνδεση με τα μεγάλα αστικά κέντρα ούτε η σύνδεση με την Αλβανία.

Εδώ λοιπόν, στη διαπραγμάτευση που κάναμε για τις αποζημιώσεις κάναμε και μια άλλη διαπραγμάτευση, τα έχουμε πει αυτά, εδώ κι ενάμιση χρόνο περίπου και η διαπραγμάτευση περιλάμβανε ότι δε θα εγκατασταθούν σταθμοί μετωπικών και πλευρικών διοδίων ούτε στη Βαρυμπόμπη ούτε στον Άγιο Στέφανο. Προβλέπεται ότι θα διέρχονται δωρεάν τα άτομα με αναπηρία, προβλέπεται ότι οι κάτοικοι τριών Δήμων, του Δήμου Διονύσου, του Δήμου Κηφισιάς και του Δήμου Αχαρνών δε θα πληρώνουν διόδια.

Μάλιστα είμαστε έτοιμοι για το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα, τη δεύτερη εβδομάδα μετά το Πάσχα ξεκινά η εφαρμογή του αφού ενημερωθούν οι πολίτες, για να καταγραφούν οι μόνιμοι κάτοικοι να έχουν αυτή την απαλλαγή από το όποτε ισχύσει το σύστημα.
Το ίδιο ισχύει και για το Δήμο Ωρωπού, που σ’ ένα Δήμο έχουμε 8 πλευρικά διόδια, που είναι μια αθλιότητα αυτό το πράγμα, δε μπορεί να μετακινηθεί κάποιος στα όρια του Δήμου του και επομένως, θα έχουν την ειδική κάρτα για να διέρχονται ελεύθερα, αν και προσπαθούμε ειδικά για τους κατοίκους του Ωρωπού επειδή πληρώνουν πάρα πολλά χρόνια αυτά τα διόδια, να κάνουμε και μια ιδιαίτερη διαπραγμάτευση, να μην πληρώνουν και τα μετωπικά που υπάρχουν. Και μάλλον θα τα καταφέρουμε. Αλλά πρώτα να καταγράψουμε πόσοι είναι, για να μη μας λένε διάφορες τρέλες.

 

 

Τα ξέρουν αυτά οι Δήμοι της περιοχής; Τα ξέρουν. Τα ξέρουν εδώ κι ενάμισι χρόνο, τα έχουμε πει και δημόσια. Προφανώς, υπάρχουν όμως κάποιοι, που θέλουν να παραπληροφορούν τον κόσμο. Δεν πειράζει, εμείς καλά είμαστε, να πούμε ότι οι Δήμαρχοι που έχουν αναφορά στη Νέα Δημοκρατία και δεν έχουν ενστερνισθεί τη λογική που είπαμε πιο πριν, -του να πάμε να υπερασπίσουμε το δημόσιο συμφέρον και τους πολίτες, ν’ ανατρέψουμε το παλιό, την παλαιοκομματική τακτική-, έχουν αναθεωρήσει τη στάση τους, προφανώς προς το νεοφιλελεύθερο κόμμα και έχουν μια αμφιβολία αν θα μετέχουν στο κόμμα είτε του Παναγιώτη Λαφαζάνη είτε της Ζωής Κωνσταντοπούλου.

Και μιλάω για το Δήμαρχο Κηφισιάς, δεν είναι εδώ, και το Δήμαρχο Διονύσου που είναι εδώ. Δεν πειράζει, εμείς αν θέλετε, επειδή ξέρουμε και τους δύο, μπορούμε να σας βοηθήσουμε με ποιον θα πάτε. Αλλά είναι βέβαιο, ότι ακόμη και οι Νεοδημοκράτες που σας ψήφισαν, μάλλον, δεν ενστερνίζονται τη στάση σας. Να δω τι θα κάνετε τα τρικάκια που θα τυπώσετε.

Κι εδώ είναι το έγγραφο, το υπογράφει «ένας» που έχει βάλει ο Αλέξης Υπουργό Υποδομών, που λέει να μη γίνουν τα πλευρικά και μετωπικά διόδια ούτε τα έργα που προβλέπονται, ακριβώς γιατί βγήκε ο διαγωνισμός του αναλογικού ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων, όχι μόνο στη Βαρυμπόμπη και στον Άγιο Στέφανο, αλλά και στη Χαλκίδα, στο Σχηματάρι. Για να δούμε, ότι εμείς κάνουμε περισσότερα από αυτά που είχαμε δεσμευτεί.
Εγώ θα σε παρακαλέσω Αντιπεριφερειάρχη, και το κ. Γαβρίλη που είχε σχέσεις πάντα καλύτερες με τη ΛΑΕ, να βοηθήσετε και το Δήμαρχο Αγίου Στεφάνου και Κηφισιάς, -είναι και κάποιες περιοχές σ’ αυτούς τους Δήμους που υποφέρουν από την οικονομική κρίση και τους εξαιρούμε από τα αναλογικά διόδια-, θα μοιράσουμε και κάρτες ΛΑΕ και πολλά άλλα…
Εμείς το δικαιούμαστε, ήμαστε και κάποτε μαζί της, άλλοι δεν το δικαιούνται. Αν θέλετε επίσης να σας βοηθήσουμε για να φτιάξετε τα αεροπανό, έχουμε μεγάλη τεχνογνωσία. Και να πουλάμε τρικάκια. Αυτή η διαφάνεια είναι αφιερωμένη στους δύο Δημάρχους, Κηφισιάς και Διονύσου να ξέρετε. Διότι καλός είναι ο λαϊκισμός, εγώ επειδή προέρχομαι από το ΠΑΣΟΚ, έχω εκπαιδευτεί πολύ περισσότερο από σας, αλλά δεν το ασκώ το επάγγελμα…

 

 

Για τα νέα σχολεία στον Διόνυσο: 

Αυτά είναι που είπαμε πριν, είναι διάφοροι χάρτες και πάμε στις κτιριακές υποδομές, δηλαδή στα σχολεία μας. Έχουμε στο Δήμο Αχαρνών το 21ο Δημοτικό Σχολείο και τη μετεγκατάστασή του, στο Δήμο Διονύσου το Δημοτικό Σχολείο Κρυονερίου και το Λύκειο Διονύσου, έχουν προβλεφθεί και χρηματοδοτήσει γι’ αυτά που σας λέω και είναι αυτό που σας έλεγα πριν, ότι επειδή ο Δήμαρχος τώρα θέλει να πάει στο Λαφαζάνη ή στην Κωνσταντοπούλου, εμείς δε σταματάμε να κάνουμε έργα εκεί. Κάνουμε και σιδηροδρομικό σταθμό και σχολείο».

 

Για τα έργα στον ΟΣΕ στην περιοχή του Διονύσου:

Έχουμε δύο πρόσθετα έργα μ’ αυτά που σας είπα πριν, είναι ο σιδηροδρομικός σταθμός στο Κρυονέρι και ο ανισόπεδος κόμβος στον Άγιο Στέφανο, προβλέπονται μέσα από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και ωριμάζουμε τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού πάλι μέσα από την ίδια διαδικασία.

 

 

 

Η απάντηση του Δημάρχου Διονύσου, Διονύση Ζαμάνη: 

Ο Δήμαρχος Διονύσου, Διονύσης Ζαμάνης, απάντησε σε όσα υποστήριξε ο υπουργός υποδομών Χρήστος Σπίρτζης:

«Κανένα μέρος της Ελλάδας, δεν θέλει μια εθνική έξω από το σπίτι του. Είτε λέγεται Κηφισιά, είτε λέγεται Διόνυσος, είτε Δραπετσώνα, είτε Κερατσίνι, είτε Νευροκόπι. Πάγια θέση όλων των κυβερνήσεων, από το 2007 που υπογράφηκε αυτή η επαίσχυντη σύμβαση και το τονίζω η επαίσχυντη σύμβαση Σουφλιά, πάγια θέση ήταν ότι αν δεν προχωρήσουν και δεν κατασκευαστεί ένα πλήρες δίκτυο παράδρομων που θα καλύπτει την αστική κυκλοφορία, την οποία μέχρι σήμερα καλύπτει η εθνική οδός και η όποια υπεραστική θα προσπαθούσε να αποφύγει την χρέωση δεν μπορούν να μπουν διόδια, ειδάλλως αυτές οι περιοχές καταστρέφονται. Φθάσαμε σήμερα, χωρίς να έχει γίνει κανένα τέτοιου είδους έργο, η εθνική οδός να γίνεται κλειστός αυτοκινητόδρομος και να μη μπορεί να καλύψει αυτού του είδους, την αστική κυκλοφορία. Υπάρχουν δεσμεύσεις και είναι κατανοητό, υπάρχουν ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα, υπάρχουν δανειστές, από το 2007 ως το 2018 δεν έγινε κανένα τέτοιου είδους έργο, αν και όλοι είχαν υποσχεθεί οτι θα γίνει. Μετά από όλα αυτά, εμεις τι περιμένετε, να πούμε αυτή είναι η ιστορία ,  ας προχωρήσουμε έτσι; Δεν γίνεται η Εθνική να κλείσει χωρις να γίνει κανένα έργο. Μιλήσατε για διαπραγμάτευση,   δωρεάν διελεύσεις. Μέχρι στιγμής αυτό που ξέρουμε όλοι, είναι η σύμβαση είναι νόμος του κράτους και δεν γίνεται να τροποποιηθεί, εάν δεν συμφωνήσουν και οι τέσσερις αντισυμβαλλόμενοι, η ευρωπαϊκή ένωση, οι τράπεζες, ο παραχωρησιούχος και το ελληνικό δημόσιο. Αλήθεια οι ελεύθερες διελεύσεις , βασίζονται και θα πάμε να τροποποιήσουμε το νόμο; Αν είναι να τον τροποποιήσουμε , να τον δούμε συνολικά.  Ή απλά θα αρκεστούμε σε προσωρινές διαπραγματεύσεις του εκάστοτε υπουργού, με τον πᾶραχορησιουχό ο οποίος όποτε θέλει, βάσει του νόμου, μπορεί να αλλάξει την τιμολογιακή πολιτική του, για τα διόδια.

 

Η απάντηση του Χρήστου  Σπίρτζη (δευτερολογία), στην τοποθέτηση του Δημάρχου Διονύσου Διονύση Ζαμάνη. 

Ο Υπουργός απάντησε στο ερώτημα του δημάρχου, για την αναθεώρηση της σύμβασης, παρουσιάζοντας την αναθεωρημένη σύμβαση που επιτρέπει την δωρεάν διέλευση όταν τοποθετηθούν ηλεκτρονικά διόδια: «Χρειάζεται αναθεώρηση της σύμβασης, για να μην πληρώνουν οι κάτοικοι την διέλευση των δήμων που προανάφερα; Έγινε η αναθεώρηση της σύμβασης και είναι εδώ υπογεγραμμένη (2.45), να το προσάρτημα και δεσμεύει την χώρα και οποιαδήποτε άλλο υπουργό, γιατί λένε και άλλα, ότι αν φύγει και ο Σπίρτζης και έρθει ένας άλλος, θα το επαναφέρουμε το θέμα των διοδίων. Είναι λοιπόν δεσμευμένοι και όποιος υπουργός ανατρέψει, όχι προς το καλύτερο, αλλά προς το χειρότερο, το να μην πληρώνουν οι κάτοικοι των τεσσάρων δήμων διόδια, ή να κάνουν άλλα πράγματα που δεν συνάδουν με το κοινό συμφέρον θα διαβούν μεγάλη πόρτα. Αυτή η τροποποίηση δεν θέλει την έγκριση της Ευρωπαϊκής πολιτικής. Είναι σύμβαση δύο μερών, του ελληνικού δημοσίου και του παραχορησιούχου. Αρα οι κάτοικοι, των τριών δήμων συν του δήμου Ωρωπού, δεν θα πληρώνουν διόδια σήμερα, δεν θα πληρώνουν και αύριο που θα εγκατασταθεί το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων. Και το μόνο που απομένει σαν διαπραγμάτευση, δήμαρχε Ωρωπού, είναι να συνεχίσουμε να διαπραγματευόμαστε οι κάτοικοι να μην πληρώνουν και την απόσταση των τριών δήμων»

 

Be the first to comment

Απάντηση