Μαζί για τον Διόνυσο: Ο δημόσιος διάλογος και οι απαραίτητες διευκρινίσεις για τα τοπικά συμβούλια

Με νέα ανακοίνωση τοποθετήθηκε για το θέμα των τοπικών συμβουλιών, η παράταξη, Μαζί για τον Διόνυσο.  Το θέμα βρίσκεται στην κορυφή της ντόπιας επικαιρότητας, εδώ και αρκετές μέρες. με τις περισσότερες παρατάξεις να έχουν τοποθετηθεί.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Θεωρούμε ότι ο έντονος διάλογος που έχει αναπτυχθεί και τα επιχειρήματα που διατυπώνονται από πολλές και διαφορετικές πλευρές σχετικά με την υπό συζήτηση πρότασή μας είναι δείγμα υγείας και έρχεται να επιβεβαιώσει, αφενός ότι ο Κλεισθένης και η απλή αναλογική θα «αναγκάσει» όλες τις παρατάξεις και όλα τα αυτοδιοικητικά στελέχη να συζητήσουν επί πραγματικών δεδομένων και όχι αορίστως περί συνεργασιών και αφετέρου ότι βρισκόμαστε στην αρχή μιας διαδικασίας από την οποία πολλά έχουμε ακόμα να μάθουμε.
Θα τοποθετηθούμε με διαφάνεια σε κάποιες από τις αιτιάσεις που έχουν διατυπωθεί και ειλικρινά πιστεύουμε ότι συμβάλλουμε με θετικό τρόπο στον δημόσιο διάλογο.
ΠΡΑΚΤΙΚΑ
Τα πρακτικά της συνάντησης της 3ης Απριλίου 2019 απεστάλησαν στις 4 Απριλίου προς όλους όσους είχαν συμμετάσχει στην συνάντηση με την παράκληση: “Παρακαλώ, αφού τα διαβάσετε, στείλτε μου ένα απλό ΣΥΜΦΩΝΏ ή κάντε τις διορθώσεις που θέλετε. Διευκρινίζω ότι το ΣΥΜΦΩΝΏ θα αφορά στην διατύπωση των Πρακτικών και μόνο και όχι αν συνεχίζετε την συζήτηση ως Παράταξη.”
Θα ήταν άκομψο και αντιδεοντολογικό να κοινοποιήσουμε Πρακτικά για τα οποία δεν είχαμε τη σύμφωνη γνώμη ως προς την διατύπωσή τους. Ο κ. Κουριδάκης, ο κ. Καλαφατέλης και ο κ. Ζαμάνης απάντησαν. Μέχρι σήμερα δεν έχει απαντήσει ο κ. Τσεβάς.
Συνεπώς, δεν υπάρχουν ούτε «κλειστές πόρτες» ούτε «κρυφές συμφωνίες», τήρηση της δεοντολογίας υπάρχει από πλευράς μας. Σήμερα, επισυνάπτουμε τα πρακτικά (μαζί με τις παρατηρήσεις που λάβαμε) ώστε να κρίνει καθένας επί πραγματικών κειμένων.
ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ
Ως προς τις αρμοδιότητες των τοπικών που έθεσε ο κ. Καλαφατέλης δεν υπήρξε άρνηση επί της ουσίας. Η τοποθέτηση των υπόλοιπων παρατάξεων περιείχε δύο σημεία: α) ότι δεν μπορεί η συνάντηση αυτή των επικεφαλής να δεσμεύσει την απόφαση του επόμενου δημοτικού συμβουλίου επί λεπτομερούς λίστας αρμοδιοτήτων που θα εκχωρηθούν στα Τοπικά (εκεί είναι που θα δεχόμασταν κριτική περί καπελωμάτων και προαποφασισμένων ενεργειών!) και β) ότι δέχονται οι παρατάξεις να συνυπογράψουν το εξής: “Oι παρατάξεις τοποθετούνται υπέρ της εκχώρησης των περισσότερων δυνατών αρμοδιοτήτων προς τα Τοπικά συμβούλια και θα εργαστούν στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο προς την κατεύθυνση αυτή.”
Συνεπώς, δεν υπάρχει άρνηση εκχώρησης αρμοδιοτήτων ενώ παράλληλα, η δέσμευση των παρατάξεων υφίσταται. Το ίδιο υπόλογες θα ήταν και αν συμφωνούσαν σε συγκεκριμένες αρμοδιότητες. Η θέση της κάθε παράταξης στο αυριανό δημοτικό συμβούλιο θα επιβεβαιώσει ή όχι την αξιοπιστία της και όχι η εκ των προτέρων τυχόν αμφισβήτηση των προθέσεών της.
ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ
Μεγάλο θέμα έχει δημιουργηθεί περί των προσώπων που θα συμμετέχουν στα ψηφοδέλτια των Τοπικών. Πέρα από την θέση του κ. Κουριδάκη, η οποία ήταν συγκεκριμένη και απαιτεί πολύ περισσότερη συζήτηση, τα υπόλοιπα θεωρούμε ότι είναι εκ του πονηρού. Ούτως ή άλλως οι παρατάξεις προτείνουν τους υποψηφίους με εσωτερικές τους διαδικασίες και οι θέσεις στο ψηφοδέλτιο είναι αριθμητικά συγκεκριμένες από το νόμο. Συνεπώς, πάντα υπήρχε και θα υπάρχει «κλειστή λίστα επιβεβλημένη από πάνω», στον αριθμό των ατόμων διαφέρουμε!
Αν μία παράταξη προτείνει π.χ. 7 άτομα είναι «δημοκρατικό», αλλά αν προτείνει π.χ. 3 άτομα είναι «κλειστή λίστα»; Μήπως υπερισχύει στην πρότασή μας η δημοκρατικότητα της συμμετοχής με ίσους όρους των παρατάξεων και όχι το αναλογικό «καπέλωμα» των μεγαλύτερων προς τις μικρότερες παρατάξεις;
Μήπως κάποιο αξιόλογο άτομο μιας μικρής παράταξης έχει με τον τρόπο που προτείνουμε δυνατότητα να εκλεγεί, ενώ με το αυτόνομο ψηφοδέλτιο της παράταξής του μπορεί να μην ελάμβανε το μέτρο π.χ. του 14%; Ή μήπως κάθε αξιόλογο άτομο θα πρέπει να προσκολληθεί στις μεγάλες παρατάξεις ώστε να έχει ελπίδα να εκλεγεί;
Τέλος, το να δεχθεί μια «μεγάλη» παράταξη να περιορίσει τον αριθμό των υποψηφίων της ώστε να έχουν δυνατότητα εκλογής και υποψήφιοι άλλων παρατάξεων, είναι προς τιμή της, αποτελεί έμπρακτη αποδοχή των απαιτούμενων συναινέσεων και αναβαθμίζει την ίδια την παράταξη.
Τελικά, ποιο είναι πιο δημοκρατικό;
ΠΕΡΙ ΣΥΓΚΛΙΣΕΩΝ
Είναι σεβαστή η πρόταση περί προγραμματικών συγκλίσεων αλλά, είναι μια άλλη πρόταση. Η σύγκλιση των προγραμμάτων των παρατάξεων και στις επτά δημοτικές κοινότητες οδηγεί αθροιστικά σε κοινά προγράμματα στο σύνολο του Δήμου. Εκεί θα υπήρχε το απόλυτο καπέλωμα των τοπικών κοινωνιών: “αυτά έχουμε αποφασίσει εμείς οι επικεφαλής, αυτά θα γίνουν!”
Αντιθέτως, η συμμετοχή εκπροσώπων των παρατάξεων σε κοινό ψηφοδέλτιο και η επιλογή από την τοπική κοινωνία των υποψηφίων που θα εκλεγούν επιβραβεύει πρόσωπα και προγράμματα. Μας διαφεύγει από τον δημόσιο διάλογο το γεγονός ότι οι υποψήφιοι θα είναι π.χ. 11 και θα εκλεγούν 7 άτομα. Συνεπώς, κάποιες παρατάξεις μπορεί να μην εκλέξουν συμβούλους ή να εκλέξουν μόνο έναν. Αυτό δεν αποτελεί δημοκρατική επιλογή; Κλειστή λίστα θα ήταν αν συμφωνούσαν οι παρατάξεις σε ψηφοδέλτιο 7 ατόμων για 7 θέσεις, τότε ναι, θα ήταν διορισμός!
Επίσης, ο νόμος επιβάλει ανεξάρτητα (από το δημοτικό ψηφοδέλτιο) ψηφοδέλτια και εκλογή με ξεχωριστή κάλπη για τους εκπροσώπους των τοπικών συμβουλίων. Αν λοιπόν, σε οποιαδήποτε τοπική κοινωνία, η κοινή κάθοδος π.χ. και των 5 παρατάξεων θεωρείται «καπέλωμα» ή αποκλεισμός προσώπων, υπάρχει πάντοτε η ευχέρεια καθόδου και άλλων ψηφοδελτίων. Είναι δύσκολο;
Κλείνοντας, θα θέλαμε να δηλώσουμε ότι είμαστε ευτυχείς για τον δημόσιο διάλογο που προκάλεσε η Δημόσια Πρόταση-Πρόσκλησή μας της 14ης Φεβρουαρίου 2019. Βασική μας αρχή είναι η συμβολή στον δημόσιο διάλογο να γίνεται από την μεριά μας με νηφαλιότητα και ειλικρίνεια. Αντίπαλοί μας είναι τα προβλήματα του τόπου μας και όχι οι διαφορετικές απόψεις ατόμων ή παρατάξεων.
Όταν δημοσίως προτείνουμε συνεργασίες είναι αυτονόητο ότι κάποιοι θα τις δεχθούν και κάποιοι όχι. Δεν επιλέγονται εκ των προτέρων συνοδοιπόροι, αντιθέτως μάλιστα η συμμετοχή όλων των παρατάξεων στην υπό διαμόρφωση πρόταση κοινής καθόδου στα Τοπικά, ακόμα και με ξεκάθαρες ενστάσεις σε επιμέρους σημεία, θα «ακύρωνε» οποιαδήποτε εκ των προτέρων συμφωνία (αν θεωρήσουμε ότι υπήρχε). Άλλωστε η πρόταση μας μιλά για κοινό ψηφοδέλτιο και όχι για ανεξάρτητο ψηφοδέλτιο, υπάρχει ουσιαστική διαφορά.
Γιατί να είναι «μεμπτή» η συνεργασία μεταξύ 2 ή 3 παρατάξεων και να μην είναι «μεμπτή» η απόφαση περί μη συνεργασίας των υπολοίπων παρατάξεων ή η απόφαση για συνεργασία σε άλλη βάση; Σε όλες τις περιπτώσεις, ομαδοποίηση δεν δημιουργείται; Και η ανακοίνωση της Λαϊκής Συσπείρωσης περί ομαδοποίησης και των 5 παρατάξεων ομιλεί, με άλλα βέβαια κριτήρια.
Η κάθε παράταξη θα κριθεί για τις θέσεις της και τις πράξεις της στο επόμενο δημοτικό συμβούλιο. Είναι τουλάχιστον επιπόλαιο να κατακρίνεται σήμερα για την συζήτηση επί δημόσιων προεκλογικών προτάσεων συνεργασίας και για την αποδοχή ή μη των προτάσεων αυτών, ακόμα και αν υπάρχουν διαφορετικές απόψεις και προσεγγίσεις.

Ο Κλεισθένης και η απλή αναλογική, μόλις τώρα αρχίζουν…

Δροσιά, 8/4/2019
Νίκος Κλήμης
Επικεφαλής της Παράταξης
Υποψήφιος Δήμαρχος δήμου Διονύσου

ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ 03042019

Απάντηση