Προ των πυλών, το 2ο Καρναβάλι Δήμου Διονύσου. Ολα έτοιμα για την μεγάλη καρναβαλική παρέλαση, που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 10 Μαρτίου.
Το περυσινό 1ο Καρναβάλι, στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία. Είναι γεγονός, οτι ξεπέρασε κάθε προσδοκία, καθώς μετείχαν εκατοντάδες καρναβαλιστές, με δεκάδες γκρουπ.
Σε ρυθμούς καρναβαλιού κινείται ο Δήμος Διονύσου. Σε συνεργασία με τον Εμπορικό Σύλλογο Διονύσου και το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, βρίσκεται στο στάδιο εντατικών προετοιμασιών προκειμένου να προσφέρει υψηλού επιπέδου θέαμα στους κατοίκους και τους επισκέπτες. Κυρίως, όμως, να δώσει χαρά στα παιδιά…
Εκατοντάδες παιδιά με τους συνοδούς τους, Πολιτιστικοί και Αθλητικοί Σύλλογοι, θα παρελάσουν στη Λεωφόρο Δροσιάς-Σταμάτας μαζί με άρματα, ξυλοπόδαρους, ζογκλέρ, μεγαλοφιγούρες κλπ. Επίσης θα έχουν τη δυνατότητα να χορέψουν και να διασκεδάσουν με την ψυχή τους μέσα από πάρτι και δράσεις που θα διοργανωθούν.
Η συγκέντρωση των καρναβαλιστών θα γίνει στις 10:30 π.μ. στην Πλατεία Δροσιάς, θα ακολουθήσει στις 12:00 μ.μ. η Καρναβαλική Παρέλαση από τη συμβολή Ροδοπόλεως και Σταμάτας, η οποία θα καταλήξει στις 12:30 μ.μ. στην Πλατεία Σταμάτας.
Απόκριες, από το Διόνυσο στο καρναβάλι
Η περίοδος του Τριωδίου έχει διάρκεια τρείς εβδομάδες και ολοκληρώνεται την Κυριακή της Αποκριάς. Την επόμενη, την Καθαρά Δευτέρα, ξεκινά η περίοδος της νηστείας της Σαρακοστής. Η ίδια η λέξη «Αποκριά», που σημαίνει «αποχή από το κρέας» (από + κρέω) υποδηλώνει ακριβώς αυτή την περίοδο προετοιμασίας των πιστών για τη νηστεία της Σαρακοστής. Παρά τη χριστιανική αυτή σημειολογία, τα έθιμα της Αποκριάς έχουν παγανιστική προέλευση, στην Αρχαία Ελλάδα και στη λατρεία του Διονύσου. Το Μάρτιο, περίπου την ίδια περίοδο με τις Απόκριες, γιορτάζονταν κατά την αρχαιότητα στην Αθήνα τα Ανθεστήρια, γιορτή για τον θεό και τον ερχομό της Άνοιξης. Ο χορός, το κρασί, τα πειράγματα ήταν τα χαρακτηριστικά της γιορτής που επιβιώνουν βέβαια και σήμερα στις ημέρες του καρναβαλιού.
Ασφαλώς, κυρίαρχο στοιχείο της γιορτής ήταν πάντα η μεταμφίεση. Έστω για λίγο ο κάθε άνθρωπος μπορούσε να γίνει κάποιος άλλος, να φερθεί «άκομψα», να εκφραστεί πιο ελεύθερα. Απαραίτητο μέσο για την έκσταση είναι η μάσκα ή έστω το βάψιμο του προσώπου. Στην αρχαιότητα οι πιστοί κάλυπταν το πρόσωπο τους με το κατακάθι από το μούστο και μάσκες, ντύνονταν με προβιές και δέρματα ζώων και προσπαθούσαν να μοιάζουν με τους Σατύρους, του συνοδούς του Διονύσου.