Διόνυσος: Παραμένει άλυτο το πρόβλημα της μετακίνησης με το τρένο – Πότε θα πολλαπλασιαστούν τα δρομολόγια – Τι παίζει με τα διόδια

Ένα από τα σημαντικά προβλήματα του Διονύσου, είναι η έλλειψη μιας καλής και τακτικής συγκοινωνίας, είτε με το κέντρο της Αθήνας, είτε με τις όμορες περιοχές, με το τρένο, ήταν και είναι η μοναδική συγκοινωνία που «ενώνει» τον Δήμο Διονύσου, με την Αθήνα. Όμως υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα, τα αραιά δρομολόγια.

Αγαπούν το τρένο

Οι κάτοικοι θέλουν να χρησιμοποιούν το τρένο, σε καθημερινή βάση για τις μετακινήσεις τους. Η εντατικοποίηση των δρομολογίων αναμένεται να πραγματοποιηθεί, μόνο με την υπογειοποιήση της γραμμής στην περιοχή, των Σεπολίων, που συνεχίζεται με εντατικούς ρυθμούς.  Τα ιδιαίτερα σημαντικά ζητήματα που σχετίζονται με τη λειτουργία του Σταθμού στον  Άγιο Στέφανο.  Οι εκάστοτε δημοτικές αρχές ζητούν την αναβάθμιση του σταθμού Αγίου Στεφάνου. Ζητούν την αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση, την διαπλάτυνση της γέφυρας, αλλά και την υπογειοποίηση της γραμμής που διασχίζει το κέντρο του Αγίου Στεφάνου.

Αναλυτικά τα δρομολόγια του προαστιακού

 

Τρένο: Ο σταθμός του Κρυονερίου

Σε φάση κατασκευής εισέρχεται η σιδηροδρομική στάση Κρυονερίου, για το τρένο, στο πλαίσιο αναβάθμισης των σιδηροδρομικών υποδομών της χώρας, αφού υπεγράφη στα γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ, η σύμβαση του έργου με την ανάδοχο ΑΒΑΞ Α.Ε.

Πάρα από την κατασκευή σιδηροδρομικής στάσης στο Κρυονέρι για το τρένο, το έργο περιλαμβάνει την ανακατασκευή της υποδομής και επιδομής της υφιστάμενης διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε μήκος 1.100 μέτρων καθώς και άλλα συνοδά έργα.

Το κόστος του έργου που συγχρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020 στον Άξονα Προτεραιότητας ΔΙΕΥΡΩΠΑΪΚΟ, ανέρχεται σε 5.804.254,88 ευρώ και οι εργασίες αναμένεται να διαρκέσουν 18 μήνες.

Συνοπτικά, το αντικείμενο του έργου αφορά:

  • Στην κατασκευή της σιδηροδρομικής στάσης Κρυονερίου που αναπτύσσεται μεταξύ των σιδηροδρομικών σταθμών Δεκελείας και Αγίου Στεφάνου στη σιδηροδρομική γραμμή Πειραιά – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη. Προβλέπονται χώροι για την εξυπηρέτηση των επιβατών και μηχανολογικοί χώροι για την υποστήριξη της στάσης και των σιδηροδρομικών συστημάτων.
  • Στην κατασκευή μεταλλικής Άνω Πεζοδιάβασης που θα αποτελείται από δύο πυρήνες κατακόρυφης κυκλοφορίας στα άκρα της  και συνδετική πεζογέφυρα σε ύψος 7,00 μέτρων.
  • Στη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου και την κατασκευή των απαραίτητων οδικών έργων (κυκλικές πλατείες, χώροι στάθμευσης, οριοθέτηση λωρίδων κυκλοφορίας κλπ.) Στις διαμορφώσεις αυτές περιλαμβάνεται και η κατασκευή πεζοδρομίων με πλακοστρώσεις, κράσπεδα κλπ.
  • Στην ανακατασκευή της υποδομής και της επιδομής της υφιστάμενης διπλής Σ.Γ. Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε μήκος 1.100 μέτρων.

Τρένο: Προχωρά η υπογειοποιήηση στα Σεπόλια

Με εντατικούς ρυθμούς συνεχίζονται οι εργασίες της υπογειοποίησης του σιδηροδρομικού διαδρόμου στα Σεπόλια.  Αυτό γνωστοποίησε η ΕΡΓΟΣΕ με δημοσίευση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Το έργο αφορά στην κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου, συνολικού μήκους 2,36 χλμ. εκ των οποίων τα 1,33 χλμ. περίπου θα είναι πλήρως υπογειοποιημένα. Με την ολοκλήρωση του θα αυξηθεί κατακόρυφα η χωρητικότητα και η δυναμική του σιδηροδρομικού δικτύου.

Το έργο ξεκινά από την έξοδο του Σ.Σ. Αθηνών προς Θεσ/νίκη (ΧΘ 10+821) και καταλήγει στις Τρεις Γέφυρες (ΧΘ 13+180) στην περιοχή Σεπολίων του Δήμου Αθηναίων> Εκεί συναντά τον νέο τετραπλό σιδηροδρομικό διάδρομο.

Ο ανατολικός διάδρομος θα εξυπηρετεί την κίνηση των προαστιακών συρμών, ενώ ο δυτικός την κίνηση των υπεραστικών συρμών.

Απαιτητικό έργο

Σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ πρόκειται για ένα ιδιαίτερα απαιτητικό τεχνικά έργο, καθώς το μέγιστο βάθος της σήραγγας θα είναι στα 19 μέτρα κάτω από το έδαφος. Η σήραγγα θα ξεκινά από την οδό Σεπολίων και θα καταλήγει στην οδό Σιώκου με ενδιάμεση την οδό Αγίου Μελετίου. Έχει προβλεφθεί ειδική αντιστήριξη στο τμήμα που συναντά τη γραμμή 2 του Μετρό στο τμήμα Σεπόλια – Αττική.

Η σήραγγα περιλαμβάνει 4 γραμμές και κατά τη διάρκεια της κατασκευής η υφιστάμενη διπλή γραμμή θα περιοριστεί σε μονή . Θα κατασκευαστεί το ανατολικό μέρος της σήραγγας. Η επίγεια γραμμή θα καταργηθεί και στη συνέχει θα πάρει σειρά η κατασκευή του δυτικού τμήματος της σήραγγας.

Άνωθεν του τεχνικού υπογειοποίησης θα αποκατασταθεί η επικοινωνία 9 καθέτων οδών, που σήμερα διακόπτονται λόγω του επίγειου σιδ/κού διαδρόμου. Προβλέπεται, ακόμα, διαμόρφωση του τοπίου με κάλυψη του τεχνικού με πράσινο (δένδρα, θάμνους) και δημιουργία ελεύθερων χώρων αναψυχής.

Το αντικείμενο του έργου συνοπτικά

  •  Το τεχνικό υπογειοποίησης – τεχνικό Cover & Cut (top-down) αποτελούμενο από 47 επιμέρους τεχνικά που κατασκευάζονται σε δύο 2 φάσεις (Δυτικός – Ανατολικός Διάδρομος).
  • Tα προσωρινά υδραυλικά έργα
  • Τα μόνιμα υδραυλικά έργα (αποχέτευσης–αποστράγγισης σήραγγας, υπερχειλιστές παντοροϊκού δικτύου & δίκτυα ομβρίων και ακαθάρτων)
  • Οι μηχανολογικές εγκαταστάσεις του υπόγειου τεχνικού και των αντλιοστασίων ακαθάρτων για την αποχέτευση –αποστράγγιση ομβρίων της σήραγγας.
  • Τα κτίρια εξυπηρέτησης (Η/Μ εγκαταστάσεις).
  • Η κατασκευή δύο νέων άνω διαβάσεων πεζών.
  • Η κατασκευή της επιδομής της σιδηροδρομικής γραμμής.
  • Η αποκατάσταση του παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου.
  • Τα έργα πρασίνου και η αποκατάσταση τοπίου.
  • Η σύμβαση κατασκευής υπεγράφη την 15-11-2018, με το κόστος να ανέρχεται σε 66,8 εκατ. ευρώ. Η ολοκλήρωση προβλεπόταν για το τρέχον έτος, κάτι το οποίο δεν κατέστη εφικτό, με τις εργασίες να συνεχίζονται.

 

Τρένο: Επέκταση του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου 

Για πολλά χρόνια πάγιο αίτημα των κατοίκων ήταν η επέκταση του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, από την Κηφισιά, ως τον Άγιο Στέφανο, διότι θα βοηθούσε στην βελτιώση της καθημερινότητας. Για χρόνια απλά το ψέλλιζαν και οι εκάστοτε υπουργοί. Δεν φαίνεται στον ορίζοντα η περίπτωση του Αγίου Στεφάνου.

Για την ώρα εξετάζεται η επέκταση της γραμμής 1 από την Κηφισιά  να γίνει με υπογειοποίηση του σημερινού τερματικού σταθμού ΚΗΦΙΣΙΑ. Μετά με σήραγγα περίπου 2,5-3 χιλιομέτρων να δημιουργηθεί ο ενδιάμεσος σταθμός ΝΕΑ ΕΡΥΘΡΑΙΑ και τελικά να φτάσει στον τερματικό σταθμό ΚΟΜΒΟΣ ΒΑΡΥΜΠΟΜΠΗΣ.

Ο σταθμός ΝΕΑ ΕΡΥΘΡΑΙΑ χωροθετείται στη συμβολή των οδών Κηφισίας και Χαριλάου Τρικούπη και ο τερματικός ΚΟΜΒΟΣ ΒΑΡΥΜΠΟΜΠΗΣ πλησίον του ομώνυμου κόμβου. Προς το παρόν είμαστε σε πολύ αρχικά στάδια καθώς θα χρειαστεί μελετητική ωρίμανση για την οριστική απόφαση χωροθέτησης των σταθμών και το γενικό φυσικό αντικείμενο του έργου.

Εφόσον τρέξουν οι μελέτες και βρεθεί χρηματοδότηση , τότε η γραμμή 1 μπορεί να φτάσει αρκετά χρόνια νωρίτερα σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη λύση υπάρχει μέχρι σήμερα .

Σταθμοί Διοδίων

Την ίδια στιγμή ανοιχτό είναι το ενδεχόμενο εντός του 2024 να τοποθετηθούν οι σταθμοί διοδίων στη Βαρυμπόμπη, αλλά και να «βυθιστεί» η γέφυρα στην περιοχή, η οποία παρουσιάζει σοβαρά δομικά προβλήματα και φαίνεται ότι βρίσκεται στα όριά της.

«Η γέφυρα της Βαρυμπόμπης είναι επιβαρυμένη και θα πρέπει κάποια στιγμή να αντικατασταθεί», τόνισε ο κ. Ταχιάος, συμπληρώνοντας πως πρέπει να υπάρξει πλήρης κατεδάφισή της και αντικατάστασή της με νέα.

Σύμφωνα με τον ίδιο, εντός της επόμενης χρονιάς θα πρέπει να ληφθεί οριστική απόφαση και για τους σταθμούς διοδίων στην περιοχή, οι οποίοι δεν έχουν κατασκευαστεί ακόμα με αποτέλεσμα το Ελληνικό Δημόσιο να χρεώνεται με αποζημιώσεις προς τον παραχωρησιούχο ύψους 25 εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο.

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *