Αναστάτωση προκλήθηκε στους δημότες του Διονύσου και της Κηφισιάς, στην είδηση που κυκλοφόρησε, την Παρασκευή το βράδυ, για την τοποθέτηση διοδίων στην Βαρυμπόμπη και στον Άγιο Στέφανο.
Tο διαδίκτυο πήρε φωτιά και μέσω των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης, οι κάτοικοι των περιοχών, εξέφρασαν την αντίθεση τους. Την σκυτάλη πήραν οι δημοτικές παρατάξεις, που δικαίως εναντιώθηκαν στην τοποθέτηση των διοδίων.
Ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, με δηλώσεις στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1, ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να τοποθετηθούν διόδια στη Βαρυμπόμπη και στον Άγιο Στέφανο, λέγοντας ότι η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων που έγινε την περασμένη εβδομάδα ήταν ουσιαστικά τυπική.
Αναλυτικά οι δηλώσεις: «Όταν έχεις μία σύμβαση, για να ολοκληρωθεί η σύμβαση -και να μην γυρνάει η χώρα λεφτά πίσω και στους δανειστές και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή- οφείλεις να κάνεις μερικές ενέργειες, όπως αυτή που έγινε χθες. Δηλαδή, έπρεπε να βγει περιβαλλοντική αδειοδότηση για να περάσουμε στη φάση της λειτουργίας… Δεν θα μπουν μετωπικά και πλευρικά διόδια στην περιοχή. Και όταν μπουν ηλεκτρονικά αναλογικά διόδια, ακόμα και τότε οι κάτοικοι των δήμων Αφιδνών, Κηφισιάς, Διονύσου και Ωρωπού, θα έχουν εξαίρεση. Οι υπόλοιποι θα χρεώνονται» εξήγησε ο υπουργός.
«Είναι παράλογο να έχουμε διόδια στην περιοχή» υπογράμμισε ο κ. Σπίρτζης και πρόσθεσε: «Αυτό που εμείς έχουμε δεσμευτεί είναι ότι δεν θα τοποθετηθούν ούτε πλευρικά, ούτε μετωπικά διόδια στην περιοχή. Ο στόχος ο δικός μας και αυτό το κάνουμε πράξη, είναι να φύγουν και τα μετωπικά διόδια που υπάρχουν σε όλους τους αυτοκινητόδρομους. Γι’ αυτό βγήκε και ο διαγωνισμός των ηλεκτρονικών αναλογικών διοδίων».
Το ιστορικό της υπόθεσης των διοδίων
Το Dionysos Press, αναμοχλεύοντας το παρελθόν, θυμίζει το ιστορικό της υπόθεσης των διοδίων. Πρέπει να σημειωθεί ότι η τοποθέτηση των πλευρικών σταθμών σε Βαρυμπόμπη και Άγιο Στέφανο εκκρεμεί από το 2010.
Ας θυμηθούμε λίγο, από το όχι μακρινό παρελθόν….
Το 2010
Tο 2010, ο τότε υφυπουργός Υποδομών κ. Γιάννης Μαγκριώτης, είχε δηλώσει λίγο μετά την συνάντηση με τον Νομάρχη Ανατολικής Αττικής Λεωνίδα Κουρή και την Συντονιστική Επιτροπή Κατοίκων ΒΑ Αττικής.
«Δεν αποκάλυψα εγώ ότι θα τοποθετηθούν πλευρικά διόδια στη Νέα Οδό, γιατί όλοι γνωρίζουν ότι αυτά προβλέπονται στις συμβάσεις παραχώρησης του 2007. Όλοι γνωρίζουν ότι οι απώλειες εσόδων που έχει μέχρι σήμερα ο παραχωρησιούχος από τη μη τοποθέτηση διοδίων, τις διεκδικεί από το δημόσιο. Ήδη στο υπουργείο έχουν φτάσει αιτήματα του παραχωρησιούχου να αποζημιωθεί για όσο διάστημα (περίπου 1 χρόνο) δεν λειτουργούν οι σταθμοί».
Το 2013
Λίγα χρόνια αργότερα το 2013, ο τότε υπουργός Μιχάλης Χρυσοχοϊδης είχε ανακοινώσει στην Βουλή, ότι στο τμήμα Μεταμόρφωση – Μαλιακός, θα λειτουργήσουν και τρεις νέοι πλευρικοί σταθμοί σε Βαρυμπόμπη, Άγιο Στέφανο και στο Βαθύ, λίγο πριν τη Θήβα, από την πρώτη Ιουλίου του 2014 και από τις αρχές του 2015.
Η υπόθεση των διοδίων είναι ιδιαίτερα σημαντική και θα επιφέρει νέα προβλήματα στους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής, αν και όποτε τοποθετηθούν . Το κακό ξεκίνησε με την υπογραφής της αρχικής σύμβασης. Η σύμβαση ανάμεσα στο ελληνικό δημόσιο και την εταιρεία που είχε αναλάβει το έργο κατασκευής της Εθνικής Οδού, ήταν ξεκάθαρη και περιέγραφε την λειτουργία σταθμών διοδίων το 2015. Εκεί βρίσκεται η αιτία του κακού. Οι υπαίτιοι μπορούν να τους αναζητήσουμε στο πρόσφατο παρελθόν. Όταν υπογράφηκαν οι συμβάσεις.
Διόδια, σε αστικές περιοχές, είναι απαγορευτικά. Ο νυν υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, βρέθηκε μπροστά σε μια σχεδόν τετελεσμένη κατάσταση και κατάφερε σε ένα μεγάλο βαθμό να αποτρέψει το σκηνικό των διοδίων. Ιδιαίτερα για τους κατοίκους των δήμων Κηφισιάς και Διονύσου, δεν θα πληρώνουν διόδια, όταν και αν τοποθετηθούν.