Ομόφωνα καταψηφίστηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής η μελέτη σύμφωνα με την οποία προβλέπεται η τοποθέτηση πλευρικών διοδίων στην Εθνική Οδό.
Το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής απέρριψε τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τα έργα εγκατάστασης πλευρικών διοδίων, παρά το γεγονός ότι η αρμόδια Διεύθυνση Περιβάλλοντος της Περιφέρειας είχε γνωμοδοτήσει θετικά.
Πριν να καταψηφιστεί, η μελέτη, υπήρξαν πολλές ζυμώσεις, για να φθάσουμε στο όχι. Αρκετοί σύμβουλοι (δέκα με έντεκα), της παράταξης Πατούλης , δήλωσαν ότι δεν πρόκειται να ψήφιζαν θετικά, με συνέπεια, να μην “περνούσε”, από το συμβούλιο και η παράταξη του Γιώργου, θα ηττάται , σε ένα σοβαρό θέμα, με πολιτικές προεκτάσεις.
Επίσης, πρέπει να σημειωθεί, ότι το συμβούλιο ήταν το τελευταίο με την μέθοδο, της τηλεδιάσκεψης. Ο περιφερειάρχης, προτίμησε να φέρει το θέμα στην χθεσινή διάσκεψη, καθώς από την επόμενη που θα διεξαχθεί υπό κανονικές συνθήκες, η παρουσία του κόσμου, ….ελλοχεύει κινδύνους .
Η επόμενη μέρα
Τώρα, μετά την απόρριψη της μελέτης από την Περιφέρεια Αττικής η μελέτη με τους τροποποιημένους όρους θα ξαναγυρίσει στο υπουργείο Περιβάλλοντος προκειμένου να κριθεί και να εγκριθεί. Ακολούθως μετά, θα σταλεί στο υπουργείο Υποδομών προκειμένου η αντίστοιχη διεύθυνση να εφαρμόσει τους τροποποιημένους περιβαλλοντικούς όρους. Εδώ έχουμε δύο πιθανότητες. Η πρώτη είναι το ελληνικό δημόσιο να συνεχίσει να καταβάλλει στην Νέα Οδό την προβλεπόμενη ετήσια αποζημίωση. Η δεύτερη είναι η προχωρήσει η τοποθέτηση διοδίων παρά την αρνητική στάση της Περιφέρειας Αττικής.
Τι προβλέπεται στις μελέτες
Σύμφωνα με τον νέο σχεδιασμό, συνολικού κόστους 17,3 εκατ.ευρώ, θα γίνει ανασχεδιασμός του ανισόπεδου κόμβου Βαρυμπόμπης. Η σημερινή γέφυρα θα γκρεμιστεί και θα κατασκευαστεί μία νέα γέφυρα με 4 λωρίδες ανά κατεύθυνση με δύο round about σε κάθε άκρο ενώ θα δημιουργηθεί μία πλατεία στο τέλος της υπόγειας διάβασης στις Αδάμες για τις κυκλοφοριακές ανάγκες προς Αθήνας.
Τα πλευρικά διόδια θα δημιουργηθούν στις εισόδους/εξόδους της εθνικής οδού, οπότε όποιος θα εισέρχεται/εξέρχεται από αυτή θα καταβάλει και το αντίτιμο που προβλέπεται.
Επίσης προβλέπεται ανακατασκευή του κόμβοου Καλυφτάκη ώστε να εξυπηρετεί όλες τις κινήσεις αλλά και αλλαγές στην έξοδο στο ύψος του Λαϊνόπουλου.
Ποιοι πληρώνουν το μάρμαρο
Το θέμα δεν είναι σημερινό. Το σημείο μηδέν είναι το 2007, με την σύμβαση υπο υπεγράφη με υπουργείας Γιώργου Σουφλία και σε ένα σημαντικό βαθμό είναι γεμάτη κινδύνους για το ελληνικό δημόσιο και τους πολίτες.
Για το θέμα των τοπικών διοδίων σε Βαρυμπόμπη και Αγιο Στέφανο, η εταιρεία παραχώρησης Νέα Οδός αποζημιώνεται από την τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης με ένα ποσό που αγγίζει τα 18 εκατ.ευρώ ετησίως (εκκαθάριση γίνεται κάθε έξι μήνες με ποσό περίπου 9 εκατ.ευρώ).
Το ποσό αυτό αφορά τη μη λειτουργία των πλευρικών σταθμών Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου αλλά και του μετωπικού σταθμού διοδίων στον συνδετήριο κλάδο Σχηματάρι-Χαλκίδα.
Σε οτι αφορά το θέμα των αναλογικών διοδίων, ο διαγωνισμός ακυρώθηκε, από την παρούσα κυβέρνηση, με συνέπεια, να παραμένει το σημερινό κόστος χρήσης διοδίων. Η εταιρεία παραχώρησης, ήταν και είναι αντίθετη με τα αναλογικά-ηλεκτρονικά διόδια και ουσιαστικά, έγινε η πράξη η θέληση της, με την ακύρωση του διαγωνισμού.