Αρχική ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ Το Κόλπο του Αιώνα

Το Κόλπο του Αιώνα

El Robo del Siglo

6
0

Συνδυάζοντας ιδιοφυείς ανατροπές και απρόβλεπτες εξελίξεις, το «Κόλπο του Αιώνα» εμπνέεται από μια απίστευτη-κι-όμως-αληθινή, θρυλική ληστεία για να στήσει μια απολαυστική κωμική περιπέτεια που έγινε τεράστια εμπορική επιτυχία στην Αργεντινή και ξεκινάει τώρα τη διεθνή της καριέρα.

Αργεντινή, 2006. Μια συμμορία εισβάλλει σε υποκατάστημα της τράπεζας Banco Rio και κρατάει 23 ομήρους, σε μια προσπάθεια να φτάσουν στις δεκάδες εκατομμύρια δολάρια και τα κοσμήματα που κρύβονται στο θησαυροφυλάκιο. Η αστυνομία καταφθάνει και περικυκλώνει την τράπεζα, τα μέσα ενημέρωσης αρχίζουν να μεταδίδουν ζωντανά τις εξελίξεις και οι διαπραγματεύσεις ξεκινούν. Όσο περνούν οι ώρες και οι ληστές δεν παραδίδονται, η αστυνομία παίρνει την παράτολμη απόφαση να κάνει έφοδο. Μόλις, όμως, μπουν στο κτίριο, τους περιμένει μια τεράστια έκπληξη…

Μετά από μια σειρά επιτυχιών, ο σκηνοθέτης Αριέλ Γουϊνογκράδ αναλαμβάνει να αφηγηθεί την ιστορία της διασημότερης τραπεζικής ληστείας στα χρονικά της Αργεντινής, ισορροπώντας με μαεστρία ανάμεσα στο σασπένς, το χιούμορ και τον εύστοχο κοινωνικό σχολιασμό, σε μια ταινία που σημείωσε ρεκόρ εισιτηρίων στην Αργεντινή.

9 Ιουλίου στους κινηματογράφους

από τη Rosebud.21

Ο σκηνοθέτης Αριέλ Γουϊνογκράδ μιλά για την ταινία

Πώς προέκυψε η ιδέα να μεταφέρετε στη μεγάλη οθόνη αυτήν την ιστορία;

Η ιδέα ήρθε από τους παραγωγούς της ταινίας, αφότου εκείνοι εξασφάλισαν τα δικαιώματα για το βιβλίο που εξιστόρησε αρχικά τα γεγονότα γύρω από τη ληστεία. Μετά από αρκετά χρόνια δουλειάς πάνω στο σενάριο με διαφορετικούς σεναριογράφους, προσέγγισαν κι εμένα. Φυσικά, ήξερα ήδη τα βασικά για την ιστορία, αλλά ανακάλυψα πολλά διαβάζοντας το τότε σενάριο. Δούλεψα μετά με τη σειρά μου το σενάριο και γρήγορα προγραμματίσαμε τα γυρίσματα.

Ένας από τα μέλη της ομάδας που έκαναν τη ληστεία, ο Φερνάντο Αραούχο, ήταν ένας από τους σεναριογράφους. Μιλήστε μας για τη συνεργασία σας μαζί του.

Ήταν πολύ χρήσιμο που μπορούσα να του απευθύνω ερωτήσεις κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας και του γυρίσματος, τον συμβουλεύτηκα πολύ. Πιστεύω δεν χρειάζεται να τονίσω πως φυσικά δεν επικροτώ αυτό που έκανε: διέπραξε ένα έγκλημα, δεν υπάρχει αμφιβολία για αυτό. Εξέτισε, όμως, την ποινή του και πλέον είναι καλλιτέχνης. Εργάστηκε πάνω στο σενάριο και ήταν πάντα πρόθυμος να μας βοηθήσει με ό,τι χρειαζόμασταν, ήταν πολύ σημαντικός οδηγός για εμάς. Βέβαια, του ξεκαθάρισα από την αρχή ότι δε θα τον ρωτήσω ποτέ τι απέγιναν τα χρήματα.

Φοβηθήκατε ότι κάποιος/α από τους/ις ομήρους δε θα καλοδέχονταν μια τέτοια ταινία, καθώς ήταν μια τραυματική στιγμή στη ζωή τους;

Απ’ ό,τι ξέρω, όλοι οι όμηροι αποζημιώθηκαν, ενώ είδαν τους υπεύθυνους να πληρώνουν για το έγκλημα που διέπραξαν. Τα πράγματα θα ήταν πολύ διαφορετικά για μένα, αν κάποιος ή κάποια είχε πάθει κάτι κατά τη διάρκεια της ομηρίας. Ήταν φυσικά μια τρομακτική, αγχώδης κατάσταση για αυτούς, αλλά δεν επικράτησε η βία. Χωρίς να θέλω να μειώσω αυτό που τους συνέβη, αυτή η ληστεία έχει κάτι το ρομαντικό, κάτι το σχεδόν αθώο.

Ξέρατε από την αρχή ότι θα έχει κωμικό τόνο η αφήγησή σας;

Ναι, αυτό το ξέραμε πάντα. Αν διαβάσετε το βιβλίο, θα διαπιστώσετε ότι ήταν άνθρωποι με χιούμορ και αυτό εμπότισε το σενάριο με διάφορους τρόπους: στις προσωπικότητές τους, στην επικοινωνία μεταξύ τους, στις επιλογές που έκαναν όταν σχεδίαζαν τη ληστεία. Όλα αυτά βοήθησαν να κάνουν ξεχωριστή τη ληστεία αυτή, σε σχέση με καταστάσεις στις οποίες επικρατεί η βία για παράδειγμα.

Πώς ήταν να δουλεύεις με έναν ηθοποιό τόσο δημοφιλή όσο ο Γκιγιέρμο Φρανσέγια, τον οποίο γνωρίσαμε στο βραβευμένο με Όσκαρ «Το Μυστικό στα Μάτια της» και σε άλλες σημαντικές ταινίες;

Καταπληκτικά! Όπως κάθε μεγάλος ηθοποιός, είναι φοβερά εργατικός και αφοσιωμένος, σέβεται απόλυτα τη δουλειά και τους συνεργάτες του. Είναι πάντα έτοιμος να δώσει το καλύτερο και να στηρίξει τους γύρω του – ήταν πραγματικά μια υπέροχη εμπειρία.

Απάντηση