Άκρως επιτυχημένη ήταν η εκδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ Διονύσου, που έλαβε χώρα την Κυριακή στο Πολιτιστικό κέντρο του Αγίου Στεφάνου, με ομιλητή, τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, με θέμα “Η αλήθεια για τα διόδια”.
Ο υπουργός Υποδομών, απάντησε σε όποιο είχε ερώτηση και απορία. Η όλη διαδικασία κράτησε σχεδόν πέντε ώρες . Για μια ακόμη φορά επισήμανε ότι οι κάτοικοι Κηφισιάς, Διονύσου και Αχαρνών, θα έχουν ελεύθερη διέλευση .
Στην εκδήλωση μεταξύ άλλων παραβρέθηκαν ββουλευτές ΣΥΡΙΖΑ Νάσος Αθανασίου, Πάνος Σκουρολιάκος και Γιώργος Δέδες, οι περιφερειακοί σύμβουλοι Στέλιος Κοροβέσης, Αγγελική Λεβέντη και Ιωάννα Στεργίου ο Δήμαρχος Διονύσου Διονύσης Ζαμάνης, ο αντιδήμαρχος Κηφισιάς Δημήτρης Λιανός, οι επικεφαλής των παρατάξεων της μειοψηφίας Γιάννης Καλαφατέλης από την Ενωτική Πρωτοβουλία και Γιώργος Ζυγούνας και Σπύρος Σπηλιώτης από τη Δημοκρατική Ανατροπή Διονύσου, εκπρόσωποι της δημοτικής παράταξης Συμμαχία για τον Πολίτη, εκπρόσωποι της Δημοτικής Κίνησης, Μαζί για τον Διόνυσο, δημοτικοί σύμβουλοι από την Κηφισιά, τον Ωρωπό και τον Βαρνάβα, και το μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ, Ζαννέτ Τσίπρα.
Επίσης παραβρέθηκαν οι Πρόεδροι του ΕΒΕΑ και του ΣΕΒΑ Κώστας Μίχαλος και Δημήτρης Μανδάλακας
Η ομιλία του Χρήστου Σπίρτζη:
“Η σημερινή εκδήλωση, κανονικά, δεν θα ήταν αναγκαία. Εάν από το ’15 μέχρι σήμερα, αυτά που έχουμε πει και οι Υπουργοί της Κυβέρνησης, κυρίως όμως ο Πρωθυπουργός, γίνονταν γνωστά στους πολίτες, ή αν –καλύτερα- κάποια Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης δε λειτουργούσαν σε όλα, όχι μόνο στο συγκεκριμένο θέμα, παρελκυστικά, στρεβλώνοντας ό, τι γίνεται.
Αν σε αυτή την πρακτική, σε αυτή την πολιτική τακτική, συμμετείχε, ή καλύτερα δε διοργάνωνε, δε σχεδίαζε, ισοπεδώνοντας τα πάντα, τρία χρόνια τώρα η Νέα Δημοκρατία. Και βέβαια, πάνω στις διαρκείς καθημερινές στρεβλώσεις αν δεν επένδυαν, διάφοροι, είτε είναι υποψήφιοι είτε υποψήφιοι βουλευτές, είτε ομάδες συμφερόντων, είτε οικονομικά συμφέροντα, για να εκμεταλλευτούν μια δήθεν στρεβλή επικοινωνιακή τακτική και συγκυρία.
Θέλω να πω από την αρχή -επειδή ένας συμπολίτης μας έφερε κάποιες ερωτήσεις και δεν ανήκει στο χώρο του ΣΥΡΙΖΑ-, σε μια άλλη λογική, ότι θα απαντηθούν όλες οι ερωτήσεις, να διαβαστεί από το Προεδρείο μετά, δε θα μείνει καμία αναπάντητη.
Προς επιβεβαίωση όσων λέμε, θα είναι καλό να δούμε την τοποθέτηση του Αλέξη Τσίπρα τον Αύγουστο του ’15 στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Τι έλεγε για τις συμβάσεις των διοδίων; Τότε ήμασταν μέσα στα capital controls, ήταν το διάστημα που διαπραγματευόμασταν ακόμη, είχαμε συναντηθεί και με τα Κινήματα και με τους Δήμους και με θεσμικούς φορείς για το ποια είναι η πολιτική μας για τους αυτοκινητόδρομους, τι κατάσταση βρήκαμε στις συμβάσεις, τι κατάσταση βρήκαμε στα έργα, γιατί συνεχίζουμε τις ίδιες συμβάσεις.
Να θυμίσω ότι αν οι συμβάσεις αυτές δεν ολοκληρώνονταν, θα γυρνούσαμε 4 δισεκατομμύρια στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στις Τράπεζες θα πληρώναμε άλλα 2-2,5 δις σε ρήτρες και σε αποζημιώσεις. Αρα θα θέλαμε περίπου ενάμιση Μνημόνιο χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί τα έργα. Αυτά τα έλεγε ο Αλέξης Τσίπρας ως Πρωθυπουργός, τον Αύγουστο του ’15.
Ένα χρόνο πριν, στην ίδια αίθουσα, παρουσιάσαμε αναλυτικά τι έχουμε συμφωνήσει. Και για να είμαστε ειλικρινείς, στο μόνο που καθυστερήσαμε, είναι σε αυτό που ανακοινώθηκε την προηγούμενη Παρασκευή, δηλαδή στο να βγάλουμε το Ηλεκτρονικό Σύστημα Καταγραφής των μόνιμων κατοίκων.
Το είχαμε πει τότε, ένα μήνα περίπου από τον Φεβρουάριο του ’17 που έγινε η αντίστοιχη ομιλία, ενώ βγήκε τώρα, ένα χρόνο αργότερα, γιατί δεν είχαμε περάσει για διαδικαστικούς λόγους από την περίοδο κατασκευής στην περίοδο λειτουργίας, δεν είχαν ολοκληρωθεί δηλαδή μια σειρά από γραφειοκρατικές διαδικασίες.
Εδώ είναι η ομιλία, θα ήθελα όμως να γίνω λίγο κουραστικός στο συγκεκριμένο σημείο, γιατί θα σας διαβάσω από μέσα τι λέγαμε ένα χρόνο πριν. Λέγαμε λοιπόν, ότι «… Διαπραγματευτήκαμε την εφαρμογή των ηλεκτρονικών αναλογικών διοδίων, δηλαδή οι πολίτες να χρεώνονται ανάλογα με την απόσταση που διανύουν», θα ανατρέξετε στο δελτίο Τύπου του Υπουργείου και θα δείτε αν έχει βγει ή όχι ο διαγωνισμός του ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικών διοδίων. Εδώ είναι το δελτίο Τύπου, άρα βγήκε, προχωράει ο διαγωνισμός, πάει κι αυτό.
Λέγαμε ότι «… Το τρίτο που πετύχαμε είναι οι μόνιμοι κάτοικοι – δημότες να μην πληρώνουν πλευρικά διόδια για μετακινήσεις εντός των ορίων των Δήμων σε όλη την Ελλάδα. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα είναι ο Δήμος Ωρωπού που έχουμε επτά σταθμούς διοδίων», τα διαβάζω από μέσα για να μην υπάρχει πρόβλημα ούτε με μία λέξη από όσα λέγαμε πριν ένα χρόνο.
Έχουμε επτά σταθμούς διοδίων, αν θέλει κάποιος να πάει το παιδί του στο φροντιστήριο ή να πάει στη δουλειά του μέσα στον ίδιο Δήμο πρέπει να πληρώσει τέσσερα διόδια κάθε μέρα. Το επόμενο ήταν ότι «… πετύχαμε οι πολίτες με ειδικά προβλήματα να μην πληρώνουν διόδια και όχι με τη στρέβλωση που εφαρμόζονταν από τα προηγούμενα χρόνια, δηλαδή ένα άτομο με ειδικά προβλήματα, με αναπηρία, ζητούσαν να του ανήκει το αυτοκίνητο, άρα ένα παιδάκι που το πήγαινε ο γονιός του στο ειδικό σχολείο θα έπρεπε να πληρώνει. Δε μιλάμε για τέτοιες λύσεις, δε λέμε ψέματα ή παραπλανητικές πληροφορίες».
Στη συνέχεια αναφέρουμε ότι «… Οι συμβάσεις που βρήκαμε προβλέπουν πλευρικά διόδια στη Βαρυμπόμπη και στον Άγιο Στέφανο, οι τιμές για ένα συμβατικό αυτοκίνητο είναι 50 λεπτά για την έξοδο στη Βαρυμπόμπη και 80 για την έξοδο στον Άγιο Στέφανο. Συμφωνήθηκε και ανακοινώσαμε μαζί με τον Πρωθυπουργό το καλοκαίρι του ’15 ότι οι δημότες μόνιμοι κάτοικοι των Δήμων Αχαρνών, Κηφισιάς και του Διονύσου να μην είναι υπόχρεοι στην καταβολή διοδίων». Γι αυτό κα θα παρακαλέσω και τους φίλους μας, να γίνει εκδήλωση και στο Μενίδι που είναι μια περιοχή με σύνθεση και οικονομική δυνατότητα χαμηλότερη από τους δημότες Διονύσου, Αγίου Στεφάνου και Κηφισιάς.
«… Σε ένα μήνα από σήμερα το Υπουργείο αρχίζει την καταγραφή με ηλεκτρονικό σύστημα και με εγγραφή στις περιοχές των μόνιμων κατοίκων – δημοτών και των αυτοκινήτων τους», πριν ένα χρόνο το είπαμε αυτό, συγνώμη για την καθυστέρηση.
«… Και συμφωνήθηκε επίσης για όσους επιλέγουν να χρησιμοποιούν τους αυτοκινητόδρομους και δεν είναι δημότες ή μόνιμοι κάτοικοι, να υπάρχουν ειδικά εκπτωτικά προγράμματα ανάλογα με τις διελεύσεις. Τα εκπτωτικά αυτά προγράμματα φτάνουν μέχρι το 50% των διοδίων και κλιμακωτά, η έκπτωση γίνεται μικρότερη αν έχεις λιγότερες διελεύσεις».
«…Η πολιτική μας είναι το ξήλωμα και των τοπικών σταθμών διοδίων και των πλευρικών σταθμών διοδίων και αυτό θα γίνει μόνο με την εγκατάσταση ενός σύγχρονου ηλεκτρονικού αναλογικού συστήματος», πριν ένα χρόνο τα λέγαμε αυτά. Και πιστεύω ότι είμαστε συνεπέστατοι με μια μικρή καθυστέρηση -και σας την εξήγησα και πριν, στο τι είχαμε πει, στο τι δεσμευτήκαμε και στο τι κάναμε.
Όταν πριν το αναπτυξιακό Συνέδριο ανακοινώθηκε ότι πιθανά να γίνουν οι κινητοποιήσεις από το Δήμο Διονύσου και το Δήμο Κηφισιάς, πραγματικά νόμιζα, ότι κάποιος μου κάνει πλάκα! Πραγματικά νόμιζα ότι κάποιος μου κάνει πλάκα, ειδικά με αυτή τη συμφωνία, γιατί και εδώ ήταν γνωστό, ό, τι είχαμε πετύχει με τη διαπραγμάτευση και ο Δήμαρχος Κηφισιάς ήταν σε πλήρη γνώση της κάθε λεπτομέρειας, για το γίνεται με τα διόδια.
Το Δήμο Κηφισιάς τον καταλαβαίνω. Ο Δήμος Κηφισιάς έχει μια άλλη λογική και αντίληψη. Το είχα ζήσει αυτό και πιο νέος, η ίδια αντίληψη υπήρχε στο Δήμο Παλαιού Ψυχικού, Παπάγου, δηλαδή άλλαζαν κάθε εβδομάδα τα σήματα της Τροχαίας για να μην περνάει ο υπόλοιπος κόσμος. Πρέπει να είναι αποστειρωμένες οι περιοχές αυτές.
Και επομένως, για να περάσουμε στην περίοδο λειτουργίας, συμβατικά, έπρεπε να εγκριθεί η περιβαντολλογική μελέτη. Όχι να γίνουν τα έργα. Με την έγκριση της περιβαντολλογικής μελέτης θα μπορούσαμε να περάσουμε στην περίοδο λειτουργίας, αλλιώς δεν έκλεινε το έργο, αλλιώς ήταν σα να μην έχει ολοκληρωθεί το έργο. Και με την άδεια των οργάνων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αυτά τα έργα να πάνε στην περίοδο λειτουργίας.
Όταν έγινε αυτό, επειδή βγήκε και ο διαγωνισμός για τα ηλεκτρονικά αναλογικά διόδια, το Υπουργείο είπε ότι δεν υπάρχει λόγος συμβατικά, να κάνετε κανένα έργο, ούτε για τα διόδια ούτε για τα υπόλοιπα που προβλέπονται σε αυτές τις περιοχές, πρώτον για να υπάρξουν οι βέλτιστες τεχνικές λύσεις σε σχέση με τα έργα που πρέπει να γίνουν και δεύτερον, γιατί δεν θα υπάρχει λόγος να εγκατασταθούν πλευρικά διόδια, από τη στιγμή που τρέχει ο διαγωνισμός για τα ηλεκτρονικά αναλογικά. Απλό.
Δεν είναι ανάγκη να είναι κανείς ούτε μηχανικός, ούτε ειδικός για να το καταλάβει. Και σήμερα να λέγαμε ότι προχωράμε να κάνουμε τους σταθμούς διοδίων και τα υπόλοιπα έργα, θα θέλαμε τρία με τέσσερα χρόνια για να ολοκληρώσουμε αυτά τα έργα.
Τι προβλεπόταν; Προβλεπόταν μια αερογέφυρα από την Κηφισιά προς τον Πειραιά. Μόνο. Έχουμε δεσμευτεί στους μόνιμους κατοίκους της Κηφισιάς, γιατί δε βλέπουμε την αναγκαιότητα να γίνει ένα τόσο μεγάλο έργο στην Καλυφτάκη, να γίνουν οι απαραίτητες συγκοινωνιακές μετρήσεις, να μετρήσουμε το φόρτο εργασίας για να αξιολογήσουμε αν πρέπει να γίνει αυτή η γέφυρα ή όχι. Εκεί θα ήθελα να καταθέσω την αγωνία της γυναίκας ενός φίλου, που με πήρε τηλέφωνο πριν τρεις – τέσσερις μήνες, να μου πει ότι «θα γίνει η Κηφισιά μια περιοχή διερχόμενων οχημάτων, ότι από τη στιγμή που θα υπάρχουν χρεώσεις θα μπαίνουν όλα τα αυτοκίνητα για να γλιτώνουν τα διόδια μέσα από την Κηφισιά. Και ότι δεν πρέπει να γίνουν τέτοιου είδους εργασίες».
Πραγματικά είναι να απορεί κανείς, αυτά τα έλεγε ο Δήμαρχος Κηφισιάς, θα κάνουμε μια αντίστοιχη εκδήλωση στην Κηφισιά, φαντάζομαι ότι θα έχει την ευγένεια και την παιδεία, όπως έχει και ο Δήμαρχος Διονύσου, να είναι εκεί να τα ακούει. Σήμερα πάντως δεν είναι εδώ.
ΟΜΙΛΗΤΗΣ: Είναι άρρωστος.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Είναι άρρωστος! Χτες στα κανάλια δεν ήταν; Πάνω στη γέφυρα κρύωσε! Καταλάβατε; Αυτά κάνουμε και κρυώνουν…
Πάμε παρακάτω. Είπα στους ανθρώπους ότι δεν πρόκειται να γίνει κάτι τέτοιο, είμαστε σε διαβούλευση, έχουμε δεσμευτεί ότι θα διαβουλευτούμε και δε βλέπουμε και τον λόγο να γίνει αυτό το έργο εκεί. Επανήλθε μετά από ένα μήνα, πάλι με πληροφόρηση από το Δήμαρχο, διαψεύστηκε πάλι και ούτω καθεξής…
Γιατί έγινε αυτό; Ή υπάρχει πολιτική σκοπιμότητα, δηλαδή αυτό που ζούμε κάθε τρεις και λίγο, να κάνεις μια πολιτική, να εφαρμόζεις μια πολιτική και να βγαίνει η Νέα Δημοκρατία με κάποιους κομματικούς εντεταλμένους και πάντα με τα γραφεία Τύπου τους, που είναι συγκεκριμένα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, ή αυτό ισχύει, -γιατί ο Δήμος έχει ενημερωθεί πλήρως για όλα-, ή κάτι άλλο. Αλλά δεν είμαστε εμείς οι αρμόδιοι να απαντήσουμε.
Τα έργα λοιπόν πέρασαν στην περίοδο Τ2, για να μην ανησυχεί ο Δήμος Κηφισιάς ή οποιοσδήποτε άλλος στο Δήμο Διονύσου. Να πούμε, ότι εκεί που είναι να γίνει ένα έργο πρέπει να υπάρχουν απαλλοτριωμένες εκτάσεις, πρόδρομες εργασίες, τα έχουμε ζήσει όλοι. Έχετε δει και εσείς ακόμη και σε ένα πολύ μικρό έργο στη γειτονιά σας, στο Δήμο σας τι πρέπει να γίνει για να ξεκινήσει. Θα είχατε αντιληφθεί λοιπόν, αν μη τι άλλο, ότι εκεί κάτι πάει να γίνει: Υπάρχει μια σήμανση, υπάρχει μια περίφραξη, υπάρχει ένα μηχάνημα, υπάρχουν συνεργεία, κάτι… Υπάρχει άδεια του Δήμου, για να καταληφθούν οι περιοχές και να εγκατασταθεί εργοτάξιο. Κάτι…
Επομένως δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Αυτό που υπάρχει, είναι το δελτίο Τύπου του Υπουργείου για τα αναλογικά διόδια. Κι αυτό που υπάρχει επίσης, είναι το δελτίο Τύπου του Υπουργείου για τη διαδικασία απαλλαγής των μόνιμων κατοίκων των τεσσάρων Δήμων, όχι για σήμερα, για πάντα, από τα διόδια. Και το σκεπτικό είναι πολύ συγκεκριμένο.
Εδώ αγαπητέ σύντροφε, είναι αυτό που χαρακτηρίστηκε επιστολή. Δεν υπάρχει άλλος επίσημος τρόπος για να πεις σε ένα εργολάβο ή σε κάποιον που συνεργάζεται με το Υπουργείο ή σε μια παραχώρηση «σταματήστε τα έργα», επιστολή στέλνεις, γιατί κι αυτό παρεξηγήθηκε. Εδώ είναι το δελτίο Τύπου για τον τρόπο που θα εφαρμοστεί το σύστημα και θα παρακαλέσω πολύ όλους τους συμπολίτες μας, να μπουν και να δηλώσουν και την αίτηση που χρειάζεται, αλλά και τα στοιχεία που χρειάζονται.
Τι πρέπει να γίνει και γιατί πρέπει να γίνει. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, ο διαγωνισμός για τα ηλεκτρονικά αναλογικά διόδια ξεκίνησε, θέλουμε μερικούς μήνες, τέσσερις– πέντε μήνες για να ολοκληρωθεί και μετά θέλουμε ενάμιση με δυο χρόνια για να εγκατασταθεί το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων. Γιατί κάνουμε τώρα την καταγραφή; Και γιατί εξεγείρονται, αφού ό,τι είναι να γίνει, αν θα γίνει, θα γίνει μετά από δυο τρία χρόνια;
Την καταγραφή την κάνουμε τώρα για δυο λόγους: Ο πρώτος είναι γιατί θέλουμε να συνεχίσουμε τη διαπραγμάτευση, ο δεύτερος είναι γιατί υπάρχουν κάτοικοι όχι μόνο στους τρεις Δήμους εδώ, αλλά υπάρχει ο Δήμος Ωρωπού, υπάρχει ο Δήμος Ορχομενού, υπάρχουν τα διόδια στο Σχηματάρι, επομένως, εμείς θέλουμε να συνεχίσουμε τη διαπραγμάτευση υπέρ των τοπικών κοινωνιών. Να μπορέσουμε να δώσουμε περισσότερα ανταποδοτικά γι’ αυτές τις υποδομές που υπάρχουν.
Σε αυτό όμως που σίγουρα μπορούμε να περιοριστούμε, είναι σε αυτό που έχουμε συμφωνήσει, που κι αυτό αμφισβητείται. Μάλιστα, ένα Μέσο έγραψε ότι κάνουμε επικοινωνιακή πολιτική, αμφισβήτησε αυτή τη συμφωνία. Δε μπορούμε να τη δώσουμε στη δημοσιότητα, θα τη δώσουμε την ώρα που πρέπει, αλλά όποιος είναι πολύ περίεργος, μπορεί να έρθει να δει τις υπογραφές. Η μία είναι η δική μου, η άλλη είναι από την παραχώρηση. Και δε νομίζω, ότι τα στελέχη της παραχώρησης δεν συνεννοούνται μεταξύ τους. Δεν έχουν δείξει μέχρι τώρα, τόσα χρόνια, αυτό. Μπορεί να έχουν μια άλλη λογική το πώς χειρίζεται ο ένας και πως ο άλλος, αλλά μην αμφισβητούμε και αυτά που είναι υπογεγραμμένα, συμφωνημένα, κατατεθειμένα και επίσημα. Αυτό να το δείξουμε.
Πάμε λοιπόν στο υπόλοιπα. Γιατί γίνεται όλη αυτή η ιστορία. Και πάμε και τι θα πουν αύριο, για να μην έχετε καμία αμφιβολία και καμία αντίρρηση. Αύριο θα πουν ότι αυτό το κάνουμε για παλαιοκομματικούς λόγους, για να βγει βουλευτής ο Σπίρτζης παραδείγματος χάριν, τα λένε από τώρα… Από αυτό περιμένουμε να βγούμε βουλευτές!
Να αναπαραχθούν οι βουλευτές που είναι ήδη, για να τους μνημονεύσουμε κιόλας αλφαβητικά, είναι ο Νάσος Αθανασίου, ο Γιάννης Δέδες και ο Πάνος Σκουρολιάκος, ο Γιώργος Πάντζας δε μπόρεσε να έρθει -και το λέω- γιατί είναι τέσσερις άνθρωποι, που έχουν δώσει πολύ μεγάλη μάχη και πίεση προς εμάς, για να βελτιώσουμε τις συμβάσεις που βρήκαμε, να βελτιώσουμε τις συμφωνίες που βρήκαμε, να έχουν ένα ψήγμα κοινωνικής πολιτικής οι αναθεωρήσεις των συμβάσεων.
Φίλες και φίλοι αυτό που βρήκαμε από τις συμβάσεις είναι…τα ξέρετε, αλλά θα τα επαναλάβουμε. Είναι στη σύμβαση του Γιώργου Σουφλιά να υπάρχουν πλευρικοί σταθμοί διοδίων στη Βαρυμπόμπη, στον Άγιο Στέφανο και πιο χαμηλά, δηλαδή και Μεταμόρφωση και παιζόταν, ήταν στη διακριτική τους ευχέρεια και στην αρχή να έχουμε μετωπικά, πριν, δηλαδή, εκεί που είναι η συμβολή με την Αττική Οδό.
Στην αναθεώρηση του ’13 υποχώρησαν, η Νέα Δημοκρατία, οι παραχωρησιούχοι μπορούσαν να υποχωρήσουν και νωρίτερα. Και είπε «εντάξει τώρα το παρακάναμε, θα βάλουμε μόνο στη Βαρυμπόμπη και στον Άγιο Στέφανο». Τι έβαλαν όμως -γιατί κι αυτό το ακούμε- μέσα στη σύμβαση αναθεώρησης. Στο άρθρο 26 της σύμβασης παραχώρησης, στο άρθρο 26.2. σελ. 164, προβλέπονται οι αποζημιώσεις της περιόδου Τ1 -αυτό είναι στις αρχικές συμβάσεις του 2007-. Με την τροποποίηση του 2013 προβλέφθηκε πρόσθετη χρηματοδοτική συμβολή, -είναι στη σελ. 163 του Νόμου 4219/2013 στο άρθρο 26.5.- προβλέπονται οι αποζημιώσεις της περιόδου λειτουργίας είναι στη σελ. 169 και εξακολουθούν να εφαρμόζονται και σήμερα.
Δηλαδή με δυο λόγια, όπου δεν έχει γίνει από το ’13 σταθμός διοδίων, για να μην πούμε για τις δικές μας περιοχές, στο Σχηματάρι, στην παραχώρηση των Τεμπών ή αλλού, τα χρήματα, οι παραχωρησιούχοι τα έπαιρναν από τον κρατικό προϋπολογισμό. Άρα είναι σημαντικό γιατί θα βγει πάλι η γνωστή έγκυρη εφημερίδα και όχι μόνο και θα πουν «εκατομμύρια δίνει ο Σπίρτζης και ο ΣΥΡΙΖΑ για να βγει βουλευτής ο Δέδες με τον Σκουρολιάκο και τον Αθανασίου και τον εαυτό του». Θα τρελαθούμε!
Άρα μέχρι να γινόταν και να λειτουργούσαν οι σταθμοί διοδίων -που προβλέπεται από τη σύμβαση-, το Ελληνικό Δημόσιο θα πλήρωνε έτσι κι αλλιώς τα έσοδα που είχαν προβλεφθεί γι’ αυτούς τους σταθμούς διοδίων. Αυτό που εμείς κάναμε, είναι η εγκατάσταση του ηλεκτρονικού αναλογικού συστήματος διοδίων, που θα γίνει και πιο γρήγορα και θα είναι και πιο αξιόπιστο. Θα μπορεί να συμβάλλει στο να παρακολουθείς αν τα βαριά οχήματα μπαίνουν στους παραδρόμους ή στις γειτονιές της Αθήνας ή όχι, για να σταματήσει αυτό που ζει η περιοχή τόσα χρόνια και εκεί Δήμαρχε, πρέπει να συνεργαστούμε, για να πιέσουμε λίγο και την Τροχαία να κάνει λίγο καλύτερους ελέγχους στην περιοχή, για να προχωρήσουμε.
Τώρα πάμε να δούμε λίγο και το τι θα κάνουμε από εδώ και πέρα και ποια είναι η αλήθεια, για να έχετε την πλήρη εικόνα γιατί γίνονται όλα αυτά.
Πριν ένα μήνα βγήκε η έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, είναι εδώ, όποιος δεν έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο να του τη δώσετε, που επιβεβαιώνει πλήρως όσα έλεγε ο Αλέξης Τσίπρας και το Υπουργείο και οι υπόλοιποι Υπουργοί όλο αυτό τον καιρό, όλα αυτά τα χρόνια.
Δηλαδή: ότι για τους τρεις αυτοκινητοδρόμους προβλέφθηκαν 1,2 δις περισσότερα, ότι μέχρι το Δεκέμβρη του ’14 υπήρχε πολύ μεγάλη μείωση του φυσικού αντικειμένου. Δηλαδή, ενώ έπρεπε να γίνει ο αυτοκινητόδρομος της Ολυμπίας Οδού από την Κόρινθο μέχρι την Πάτρα και μετά μέχρι τον Πύργο, την Τσακώνα και το Καλό Νερό, έγινε μέχρι την Πάτρα.
Ότι ο Ε65 ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας έπρεπε να γίνει στο σύνολό του, δηλαδή από την Αθηνών – Λαμίας μέχρι την Εγνατία, έγινε μόνο το μεσαίο κομμάτι, -αυτό είναι διεθνής πρωτοτυπία-, ότι δεν είχαν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις, δεν είχαν ολοκληρωθεί οι αρχαιολογικές εργασίες, δεν είχαν ολοκληρωθεί οι περιβαντολλοντικές αδειοδοτήσεις και όλο αυτό, έφερε ένα πολύ μεγάλο κόστος στους αυτοκινητόδρομους.
Αυτό εξηγεί και γιατί στα νέα έργα, ακόμη και σε αυτά που αφαιρέθηκαν, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κάνει ενδελεχή έλεγχο όπου υποβάλλουμε ένα φάκελο για έγκριση. Γιατί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δε βλέπει αν ο Υπουργός είναι ο Σπίρτζης, ο Σουφλιάς ή άλλος. Βλέπει τη χώρα. Ούτε την Κυβέρνηση βλέπει ποιος είναι ο Πρωθυπουργός, όταν υποβάλλεις ένα τέτοιο φάκελο και κάποια στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κοιτάνε κι αυτό, αλλά είναι επί το δυσμενέστερο για το ΣΥΡΙΖΑ, όχι για να εξυπηρετήσει, να έχουμε μια πιο σύγχρονη διαδικασία.
Άρα τον αμέσως επόμενο διάστημα θα έχουμε την έγκριση για το Πάτρα – Πύργος, που κάποιους τους ενδιαφέρει, όπως θα έχουμε την έγκριση για το νότιο τμήμα του Ε65 που επίσης ενδιαφέρει ένα πολύ μεγάλο κομμάτι του ελληνικού λαού.
Φίλες και φίλοι, εμείς δεν έχουμε να κρύψουμε κάτι, ούτε από εσάς, ούτε από τον ελληνικό λαό γι’ αυτό ούτε κρυφτήκαμε, ούτε κρυβόμαστε, είμαστε εδώ. Θα είστε ενήμεροι για μία – μία τις δράσεις, τις ενέργειες που κάνουμε.
Ένα είναι σίγουρο, ότι αναλάβαμε έργα με άθλιες συμβάσεις, δεν αναλάβαμε έργα που εμείς τα σχεδιάσαμε, αναλάβαμε έργα με νομικά τεχνικά διαδικαστικά και χρηματοδοτικά προβλήματα.
Καταφέραμε να ολοκληρώσουμε τα έργα, καταφέραμε να αλλάξουμε τις συμβάσεις και να έχουμε μία ανοιχτή κατά τη γνώμη μου κοινωνική πολιτική, την οποία θέλουμε να τη βαθύνουμε. Μειώσαμε τις αποζημιώσεις, όταν λέγαμε εμείς για το 1,2 δις και ότι μειώσαμε τις αποζημιώσεις κατά 764 εκατομμύρια, η Νέα Δημοκρατία και τα γραφεία Τύπου της, συμπεριλαμβανομένου του γνωστού συγκροτήματος, μας έλεγε ότι «δίναμε και πανωπροίκι».
Αν δει κανείς τα πέντε έργα, δηλαδή λάβει υπόψη του και τα Τέμπη, τα χρήματα που γλιτώσαμε από την τσέπη και από τον ιδρώτα του ελληνικού λαού ήταν 900 εκατομμύρια. Και δε βάζουμε μέσα το εκπληκτικό έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης που για το 30%, δηλαδή για ένα έργο με σύμβαση 900 εκατομμύρια είχε εκτελεστεί το 30%, η κατασκευαστική κοινοπραξία ζητούσε για το 30% 1.200.000.000 περισσότερο, δηλαδή, παραπάνω από το σύνολο του έργου!
Αναλάβαμε μια χώρα σε διάλυση με μηδενική αξιοπιστία, μια κοινωνία σε αποσύνθεση, ανασφάλεια και κρίση αξιών. Θα μπορούσαμε να είμαστε πολύ «καλά» παιδιά κι εμείς. Θα μπορούσαμε δηλαδή να συνεχίσουμε τα έργα με την ίδια πορεία των καθυστερήσεων, να μη διαπραγματευτούμε τις αποζημιώσεις, -συμβάσεις έτοιμες από τις προηγούμενες Κυβερνήσεις ήταν-, να συνεχίζαμε το ίδιο βιολί, να δίνουμε δισεκατομμύρια από τον κόπο και τον ιδρώτα του ελληνικού λαού και να κάναμε αυτά που λέει η έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου και να είμαστε τα αγαπημένα παιδιά του συστήματος και του συγκεκριμένου συγκροτήματος ή συγκροτημάτων Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης.
Θα μπορούσαμε επίσης, να ήμασταν στην λογική που ήταν τα προηγούμενα κόμματα οι προηγούμενες Κυβερνήσεις. Να μην ήμασταν εδώ. Δε θυμάμαι -να τους θυμηθώ με τη σειρά- ούτε τον κ. Σουφλιά να είναι εδώ και τους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, μετά ήταν ο πρώην σύντροφός μου ο Δημήτρης Ρέππας ούτε αυτός είχε έρθει, μετά ήταν ο κ. Βορίδης ούτε αυτός είχε έρθει, μετά ήταν ο κ. Χρυσοχοΐδης ούτε αυτός είχε έρθει, μετά είμαστε εμείς και θα είμαστε για πάρα πολλά χρόνια, για να βελτιώνουμε και τις συμβάσεις και να κάνουμε έργα στην περιοχή.
Δε θα κινηθούμε, παρά τους πειρασμούς, στην ίδια λογική: δηλαδή να πούμε «Ποιοι Δήμαρχοι είναι δικοί μας; Σε αυτούς τους Δήμους θα κάνουμε έργα, αυτούς θα πριμοδοτήσουμε». Δεν πρόκειται να το κάνουμε αυτό. Δεν πρόκειται δηλαδή τα έργα που έχουμε σχεδιάσει στο Δήμο Κηφισιάς να μη γίνουν, γιατί ο Δήμαρχος κάνει αυτά που κάνει, ούτε προφανώς με το Δήμαρχο Διονύσου που έχουμε προγραμματίσει πραγματικά, έργα που θα αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής των κατοίκων της περιοχής και τις κοινωνικές υποδομές, είτε αυτό αφορά τα σιδηροδρομικά, είτε τα σχολεία, είτε τους δρόμους, την αποχέτευση και οτιδήποτε. Σας τα λέει ο δήμαρχος, σας ενημερώνει.
Μπορεί να διαφωνούμε, να μαλώνουμε, αλλά έχουμε με την Τοπική Αυτοδιοίκηση μια στενή συνεργασία γιατί τη χρειάζονται οι τοπικές κοινωνίες και το ξέρετε, το καταλαβαίνετε. Ο Πρωθυπουργός έχει δώσει από την πρώτη μέρα σαφείς οδηγίες και για τα έργα και για τα διόδια και για την κοινωνική πολιτική. Γι’ αυτό θα δείτε, ανεξάρτητα με το ποιος υπηρετεί τον ελληνικό λαό σε κάποιες από τις θέσεις της Κυβέρνησης, δε λέει κάτι άλλο.
Και ο Πάνος Σκουρλέτης είχε δηλώσει ότι δεν θα χτιστούν, δε θα γίνουν ποτέ σταθμοί διοδίων πλευρικοί και ο Σωκράτης Φάμελλος που υπέγραψε την περιβαλλοντική αδειοδότηση το ίδιο, και εγώ το επαναλαμβάνω για χιλιοστή φορά και πάνω απ’ όλα, το έχει πει πριν δεκαπέντε μέρες ο Πρωθυπουργός στο Αναπτυξιακό Συνέδριο που έγινε στο Λαύριο για την ανατολική Αττική.
Δεν είμαι και καλός στα θρησκευτικά, η Κυριακή του άπιστου Θωμά πότε είναι; Σήμερα; Γι’ αυτό ήρθαμε, για να σας πείσουμε δηλαδή!
Τον Αύγουστο αγαπητές φίλες και φίλοι η χώρα, ο ελληνικός λαός τελειώνει με τον εφιάλτη των Μνημονίων που κάποιοι μας έβαλαν. Θα ανακτήσουμε το μέρος της εθνικής κυριαρχίας που κάποιοι με περισσή ευκολία παραχώρησαν. Θέλει πολύ δουλειά για να ανακτήσουμε το ΑΕΠ που χάθηκε, θέλει πολύ δουλειά για να οικοδομήσουμε παραγωγική δομή, να μη ξαναβρεθούμε στον εφιάλτη που μας έβαλαν, που ζήσαμε οκτώ χρόνια.
Θέλει πολύ δουλειά, θέλει περισσότερη δουλειά και να είμαστε καλοπροαίρετοι όλοι, για να οικοδομήσουμε ένα νέο κοινωνικό κώδικα αξιών, που όταν λέμε κάτι, θα ισχύει, όχι όπως γινόταν πριν: Όταν έλεγε κάποιος Υπουργός κάτι, ήταν σίγουρο ότι δεν ίσχυε, ή είχε πολύ μεγάλες πιθανότητες.
Προχωρούμε μαζί με την κοινωνία το στρατηγικό σχέδιο για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, για τη δίκαιη ανάπτυξη, αυτό οραματίστηκε ο Αλέξης Τσίπρας. Και είναι βέβαιο, ότι θα τα καταφέρουμε και θα είμαστε εδώ με μπροστάρη τον Αλέξη, μέχρι να το υλοποιήσουμε.
Και το λέω αυτό, σε μια περιοχή που έχει παραγωγική δομή, που έχει πληγεί βέβαια, που θέλουμε να τη στηρίξουμε, αλλά δε θέλουμε να τη στηρίξουμε, λαϊκίστικα.
Δεν γίνεται να πούμε «απαλλάσσονται τα βαριά οχήματα των βιομηχανιών της περιοχής από τα διόδια» και τα πληρώνει μια βιομηχανία που είναι στην Αχαΐα που έχει αποβιομηχανοποιηθεί πλήρως, στην Ήπειρο που δεν έχει καν βιομηχανία, έχουν κλείσει όλα, στη Θράκη, στην Εγνατία και όλα τα υπόλοιπα.
Εδώ πρέπει να φύγουμε κι εμείς από τον κακό εαυτό μας, να βλέπουμε μόνο τοπικά το θέμα, πρέπει να το δούμε, ολιστικά, συνολικά, για όλους τους αυτοκινητόδρομους. Το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων βοηθάει σε αυτή την κατεύθυνση, γιατί είναι ένα σύστημα που δε θα το έχουν οι παραχωρησιούχοι στα διόδια και να μη ξέρει κανένας πολίτης και καμία Υπηρεσία τι γίνεται.
Θα το έχει το Υπουργείο, κεντρικά, άρα θα μπορείς εκεί που υπάρχουν αδικίες, να τις διορθώνεις, να έχεις κεντρικές αποφάσεις για την κοινωνική πολιτική, όπου χρειάζεται και να ξέρεις τί γίνεται. Να μπορείς να κάνεις έλεγχο δηλαδή. Να έχεις πιο αξιόπιστα συστήματα παρακολούθησης και επιτήρησης.
Θα ήθελα ν’ αφήσω, εδώ, και το το νόμο του ’07 και του ’13 που λέει για τις αποζημιώσεις, τον πίνακα τελών των διοδίων και Αντιδήμαρχε της Κηφισιάς, εμείς είμαστε στη λογική, ανεξάρτητα τί εισόδημα έχει κάποιος, επί της αρχής, να μπορεί στο Δήμο του, εκεί που είναι η κατοικία του, να έχει ελεύθερη πρόσβαση.
Επειδή είδα τον κ. Θωμάκο ν’ αρχίζει να έχει κομμουνιστικές ανησυχίες, δηλαδή τί κάνουν οι εργαζόμενοι της Κηφισιάς, ποτέ δεν είναι αργά, να έρθει στον ίσιο δρόμο ο άνθρωπος, να έρθει στην Αριστερά, εγώ σας το εύχομαι, αλλά αν θέλουμε να λαϊκίσουμε, το έχω ξαναπεί, εγώ έχω εκπαιδευτεί στο λαϊκισμό. Δεν τον ακολουθώ, αλλά έχω εκπαιδευτεί στο λαϊκισμό. Και καλά, πολύ καλά. Άριστα.
Αν θέλουμε λοιπόν να λέμε αυτά που λέει ο Δήμος Κηφισιάς, θα ήθελα να μου φέρετε μερικούς δημότες Κηφισιάς που για 30 λεπτά δε θα πηγαίνουν ευθεία, αλλά θα μπαίνουν μέσα στον ιστό του συγκεκριμένου Δήμου. Ότι θα κάνουμε την πολιτεία διερχόμενη συνοικία. Και τον Κοκκιναρά, για τους πιο παλιούς. Για να μην τρελαθούμε.
Και καλό θα είναι κάποια στιγμή, επειδή ο Δήμος Κηφισιάς έχει μεγάλη πρόσβαση στο οικονομικό σύστημα της χώρας, να κάνει μια παρέμβαση κι ο ίδιος στην παραχώρηση. Μπορεί κάποιοι να είναι δημότες του, φίλοι του, λέω εγώ. Περισσότερο από τα μέλη της κυβέρνησης και τον Πρωθυπουργό πάντως. Για να μπορέσει να πιέσει, ν’ ασκηθεί μια τέτοια αν θέλετε κοινωνική πολιτική, στο συγκεκριμένο Δήμο.
Αλλά, για να σταματήσουμε την πλάκα, αν τα κάνουμε αυτά στο Δήμο Κηφισιάς, τί πρέπει να κάνουμε στους Δήμους Δυτικής Αττικής που δεν έχουν καμία απαλλαγή; Να μου απαντήσετε εσείς σήμερα. Τώρα θα καθίσουμε εδώ και θ’ απαντήσω σε όλες τις ερωτήσεις που έχετε, ό,τι απορία έχετε, στο αν έχει προβλεφθεί κάτι και πρέπει στην επόμενη φάση της διαπραγμάτευσης με τους παραχωρησιούχους, γιατί έχουμε και δυο χρόνια μπροστά μας και πλέον, δεν είναι κάτι που γίνεται αύριο, να το διαπραγματευθούμε ή να το διορθώσουμε.
Ρωτάμε λοιπόν: Τί προτείνει ο Δήμος Κηφισιάς για τους εργαζομένους στην Ελευσίνα, στον Ασπρόπυργο, στη Μάνδρα, σε όλες αυτές τις περιοχές, που υποφέρουν όλα αυτά τα χρόνια και ακόμη χειρότερα. Τί προτείνει για τις περιοχές που όλες αυτές τις δεκαετίες δεν είχαν δρόμο. Γιατί για να γίνει αυτός ο δρόμος –είναι κι ο πατέρα μου εδώ- κάποτε από τους Αμπελόκηπους, μέχρι το Κρυονέρι, συναντούσες μετά την Ερυθραία ένα δυο αυτοκίνητα. Στην Κηφισιά κάτι γινόταν, γιατί ήταν πάντα ο Βάρσος και τρώγαμε γλυκά.
Αλλά για να γίνει αυτός ο δρόμος μέχρι τον Ωρωπό, δεν τον πλήρωσαν μόνο οι κάτοικοι του λεκανοπεδίου, δεν τον πλήρωσαν οι κάτοικοι του Δήμου Κηφισιάς, Διονύσου. Τον πλήρωσε ο κάτοικος του Πύργου, που σκοτώνεται ακόμη, τον πλήρωσε ο κάτοικος της Κρήτης που σκοτώνεται ακόμη και τον πλήρωσε και ο κάτοικος της Αστυπάλαιας που δε θα τον χρησιμοποιήσει ποτέ.
Άρα, εδώ, σαν κοινωνία για να συνεννοηθούμε, πρέπει μερικές αποφάσεις να τις πάρουμε. Ή θα πάμε στη λογική του ΚΚΕ που λέει, όλα κρατικά, τέλος, είναι μια καθαρή θέση, ή θα πάμε στη δική μας λογική, που μιλά για κοινωνική δικαιοσύνη, για συνεργασία του κράτους με τις υγιείς παραγωγικές δυνάμεις και για δίκαιη ανάπτυξη.
Η άλλη πρόταση είναι του Κυριάκου Μητσοτάκη. Την έχουμε ζήσει, την έχετε ζήσει, δεν προβλεπόταν κατάργηση των πλευρικών διοδίων, δεν προβλεπόταν τα ΑμΕΑ να περνάνε ελεύθερα, δεν προβλεπόταν να έρχεται ο Υπουργός και να συζητάει με τους πολίτες, δεν προβλεπόταν ο Πρωθυπουργός να κάνει αναπτυξιακά συνέδρια και να εκπονεί το σχέδιο παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας. Δεν προβλεπόταν τίποτε τέτοιο.
Άρα, καλωσορίζουμε σ’ αυτή τη λογική το Δήμαρχο Κηφισιάς και όποιον τον ακολουθεί, ελπίζω μετά τις σημερινές εξηγήσεις ο Δήμος Διονύσου να διαφοροποιηθεί. Θα γίνουν ενημερωτικές εκδηλώσεις σε όλους τους Δήμους και σε όλες τις γειτονιές προκειμένου οι πολίτες να μπουν και να δηλώσουν άμεσα, -είναι πολύ σημαντικό να ξέρουμε πόσοι είναι οι μόνιμοι κάτοικοι και πόσα αυτοκίνητα έχουν- για να πάμε σε πιο βαθιά διαπραγμάτευση. Ειδικά οι του Δήμου Ωρωπού, αλλά και για τους υπόλοιπους Δήμους -και πιστεύω ότι απ’ αυτή τη συμφωνία οι μόνιμοι κάτοικοι αυτών των Δήμων και κυρίως ο Δήμος Αχαρνών, οι συμπολίτες μας που έχουν πραγματικά πολύ χαμηλά εισοδήματα και που ήταν ξεχασμένοι για πάρα πολλά χρόνια από το Ελληνικό Δημόσιο- έχουν να ωφεληθούν. Θα έχουν ελεύθερη πρόσβαση.
Όποια ερώτηση θέλετε, είμαι στη διάθεσή σας, ακόμη και αν χρειαστεί να καθίσουμε 8 ώρες. Όποια ερώτηση θέλετε. Να σας πούμε τί μπορούμε να κάνουμε, τί είναι αποδεκτό και τί όχι.
Η ομιλία του Δημάρχου Διονύση Ζαμάνη
Θα μου επιτρέψετε να βάλω το χέρι επί τον τύπο των ήλων και να το δουν αυτό το προσάρτημα υπογεγραμμένο και οι Δήμοι για να το έχουν στη διάθεσή τους. Θέμα διοδίων δεν υπάρχει. Υπάρχει όμως θέμα μετατροπής της Εθνικής Οδού στο ύψος της Βαρυμπόμπης και του Αγ. Στεφάνου σε κλειστό αυτοκινητόδρομο, που για να τον χρησιμοποιήσει κάποιος πρέπει να πληρώνει. Δεν θα μπουν μεν κουβούκλια, μπάρες κ.λπ. αλλά η ΕΟ θα γίνει κλειστός αυτοκινητόδρομος. Το 2007 υπεγράφη η επαίσχυντη για εμάς σύμβαση παραχώρησης από τον Γ. Σουφλιά. Και από τότε όλες οι κυβερνήσεις διακήρυσσαν πως για να γίνει κλειστός αυτοκινητόδρομος η Εθνική Οδός, θα έπρεπε να γίνουν συνοδά έργα τέτοια που να εξασφαλίζουν την ασφαλή αστική κυκλοφορία ή την όποια υπερτοπική θα προσπαθούσε να αποφύγει τη χρέωση του αυτοκινητοδρόμου. Σήμερα λοιπόν έχουμε την έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, με το υφιστάμενο δίκτυο παραδρόμων, χωρίς να έχει γίνει κανένα συνοδό έργο, ενώ και τη Μελέτη Κυκλοφοριακών Επιπτώσεων που τη συνοδεύει δεν την έχουμε δει. Παλαιότερη πάντως κυκλοφοριακή μελέτη που είχε γίνει το 2009 από τον καθηγητή ΕΜΠ Θ. Βλαστό έδειχνε το τεράστιο πρόβλημα που θα δημιουργείτο αν δεν γίνονταν αυτά τα συνοδά έργα παραδρόμων. Επειδή κύριε υπουργέ τον Άγ. Στέφανο και το Κρυονέρι τα γνωρίζετε καλά, θα σας πω και τούτο: Επί διαφόρων κυβερνήσεων έχει κατά καιρούς ακουστεί η πρόταση για ένα πλήρες δίκτυο παραδρόμων στον κόμβο του Αγ. Στεφάνου και Κρυονερίου, για γέφυρες που να ενώνουν τις ασυνέχειες που υπάρχουν, ώστε όποιος χρησιμοποιεί αυτό το δίκτυο να μην χρειάζεται καν να σταματά στο Δήμο Διονύσου ή να μην επιλέγει το κεντρικό οδικό δίκτυο. Είναι δυνατόν τα διόδια του Αγ. Στεφάνου και της Βαρυμπόμπης με 55000 οχήματα καθημερινά να έχουν δοθεί ως προίκα για να χρηματοδοτήσουν έργα στην Ιόνια Οδό, στον Μαλλιακό κ.λπ. και να μην δικαιούνται κάποια συνοδά έργα; Εδώ είμαστε 7 χωριά. Πριν ασχοληθώ με την Τοπική Αυτοδιοίκηση την πολιτική μου ταυτότητα την έβαλα στην άκρη, όσο για κομματική δεν είχα ποτέ. Δεν είμαστε παράλογοι ούτε κομματικοί εγκάθετοι. Το μοναδικό μας μέλημα είναι να είναι η Διόνυσος, η πόλη μας, και η ζωή μας ανθρώπινη. Δεν θέλουμε την Εθνική έξω από τη πόρτα μας, δεν θέλουμε τη μετατροπή της σε κλειστό αυτοκινητόδρομο χωρίς συνοδά έργα παραδρόμων, δεν θέλουμε την υποβάθμιση της ποιότητας ζωής μας. Δεν ψάχνουμε εξιλαστήρια θύματα στην πολιτική, αντιλαμβανόμαστε πλήρως τις υποχρεώσεις και τις δεσμεύσεις της χώρας, αλλά για μας προέχει η πόλη μας. Γι’ αυτό και την επόμενη Κυριακή θα διαδηλώσουμε οι δυο Δήμοι στη γέφυρα της Βαρυμπόμπης και σας καλώ όλους να είστε εκεί.
(Το βίντεο αποτελεί πηγή της Βορεινής)
H ομιλία Κώστα Μίχαλου
Πηγή: Η βορεινή